تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3812346
شناسه : 3812346
تاریخ :
نبیه‌بری: ایران حامی لبنان است/حرف و عمل آمریکا یکی نیست اقتصاد ایران: رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه سفر آقای قالیباف به بیروت در راستای همبستگی ایران با ملت و دولت لبنان بود، تاکید کرد که همه ما به دنبال توقف جنگ هستیم و حزب‌الله با موضع خوب خود در میدان، به تحقق این امر کمک می‌کند و اسرائیل درحال فرسایش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تحولات این کشور در سایه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که من همچنان به ابتکاری که با «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت موقت و «ولید جنبلاط» رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان درباره آن صحبت کرده بودیم، پایبندم و ما به دنبال توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی و آتش بس فوری هستیم.

نبیه بری در گفتگو با روزنامه کویتی الجریده، در پاسخ به سوالی درباره مسئله جدایی جبهه لبنان از غزه گفت که ما اشاره‌ای به جدایی و پیوند دادن هر یک از جبهه‌ها نداشته‌ایم و هر کسی، هر طوری که می‌خواهد سخنان ما را تفسیر می‌کند.

وی تاکید کرد که لبنان همواره به قطعنامه 1701 پایبند بوده است و تماس‌های بین‌المللی ما برای پایان جنگ همچنان ادامه دارد. در این میان آمریکایی‌ها درباره لزوم توقف جنگ و اجرای قطعنامه 1701 صحبت می‌کنند، اما در عمل اقدامی برای اجرای گفته‌های خود انجام نمی‌دهند و ما تاکنون اقدامی در این زمینه از جانب آمریکایی‌ها ندیده‌ایم. ما انتظار داریم که دولت ایالات متحده همانگونه که می‌گوید، رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوزاتش تحت فشار قرار دهد.

نبیه بری با اشاره به اینکه آتش بس ممکن است به سرعت اتفاق نیفتد، اظهار داشت: موضع حزب الله در میدان بسیار خوب است و می‌تواند در زمینه توقف جنگ کمک کند؛ به ویژه اینکه اسرائیل در وضعیت فرسایش به سر می‌برد و جامعه بین المللی یک سال کامل در برابر جنایات این رژیم در نوار غزه سکوت کرده است، اما دیگر این سکوت جایز نیست.

این مقام لبنانی گفت: رژیم صهیونیستی در فکر خروج از قطعنامه 1701 بوده و این مسئله عجیبی نیست؛ زیرا این رژیم همواره همه قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و به هیچ قطعنامه‌ای پایبند نبوده است.

نبیه بری درباره سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت در شرایط جنگی لبنان اعلام کرد که این سفر در راستای اعلام همبستگی ایران با لبنان انجام شد و هدف آن ایستادن در کنار لبنان و رسیدگی به وضعیت کشور ماست.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد که ایران خواهان آتش بس و پایان جنگ بوده و بر حمایت خود از لبنان، دولت و نهادهای آن تاکید کرده و آقای قالیباف این حمایت ایران از دولت لبنان را به نجیب میقاتی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/