تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3812345
شناسه : 3812345
تاریخ :
استقبال ایران از قطع روابط نیکاراگوئه با رژیم صهیونیستی اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام دولت نیکاراگوئه در قطع روابط با رژیم صهیونیستی را ستودنی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام مسئولانه دولت نیکاراگوئه در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرده و آن را نشانه تعهد نیکارگوئه به اصول حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد و اسناد بین‌المللی مربوط به پیشگیری و مقابله با نسل کشی دانست.

بقائی با اشاره به استقامت و ایستادگی دولت و ملت نیکاراگوئه در برابر تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی آمریکا علیه این کشور، مواضع اصولی نیکاراگوئه در محکومیت صریح نسل کشی فلسطینیان در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه لبنان را "ستودنی" توصیف کرد و بر ضرورت پیوستن سایر کشورها به کارزار قطع روابط با این رژیم و بسیج جامعه جهانی برای توقف شرارت و جنگ افروزی آن تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به بیانیه دولت نیکاراگوئه که در آن رژیم صهیونیستی به عنوان "دشمن بشریت" و "تهدید کننده صلح و امنیت در منطقه و در جهان" توصیف شده است، از ابراز همبستگی و همراهی دولت و مردم نیکاراگوئه با مردم فلسطین و لبنان و سایر ملت های منطقه در برابر "نسل کشی، اشغالگری و تجاوز دائمی" رژیم اشغالگر تقدیر کرد.

بقائی اظهار امیدواری کرد که اقدام شجاعانه و مسئولانه دولت نیکاراگوئه در اعلام قطع روابط با رژیم نسل کش اسرائیل - که متعاقب اقدام مشابه از سوی کشورهای بولیوی و کلمبیا در قاره آمریکا صورت می‌گیرد- الگویی برای سایر کشورها در راستای عمل به تعهدات قانونی و اخلاقی خود علیه اشغالگری و نسل کشی رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/