تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812336
شناسه : 3812336
تاریخ :
شایستگان پای‌بند به مصالح و شعار رئیس جمهور به کار گرفته شوند اقتصاد ایران: یزد- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: شایستگانی که بر منافع و مصالح و شعار رئیس جمهور پای بند دلی هستند را باید نگه داشت و به ‌آنها مسئولیت سپرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار یزد با اشاره به تاکید رئیس جمهور به مسئله وفاق ملی اظهار داشت: وفاق ملی یعنی اینکه ما به عنوان طرفداران دولت کمک کنیم که اگر فردی شایسته است و گفتمان‌های حاکم بر کشور و رئیس جمهور را قبول دارد، زمینه خدمت برای او فراهم شود.

وی عنوان کرد: البته کسانی هم که در ستادهای رقیب دولت بودند نیز باید این وفاق را به رسمیت بشناسند بنابراین شایستگانی که بر منافع و مصالح و شعار رئیس جمهور پای بند دلی هستند را باید نگه داشت تا کار کنند البته مردم هم باید در انتصابات تغییر را ببینند.

امیدی به شق القمر کردن اعتبارات دولتی نیست

زینی وند ادامه داد: اگر تحریم هم نباشیم، نفت را به خوبی بفروشیم و … با وضعیت امروز کشور دیگر امیدی به شق القمر کردن اعتبارات دولتی نیست و باید زمینه را برای حضور مردم و بخش خصوصی فراهم کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: بخش خصوصی که هر روز مانعی برای انجام کار دارد، حاضر نیست سرمایه گذاری کند و سرمایه خود را به خارج از کشور می‌رود و باید به فرش قرمزی که می‌گوئیم اعتقاد داشته باشیم و باید دولت را به عنوان رقیب بخش خصوصی از صحنه خارج کنیم.

پرداخت حقوق کارگران معادن دولتی از جیب دولت فاجعه است

زینی وند ادامه داد: معادنی دست دولت داریم که اگر دست بخش خصوصی بود و فرآوری حاصل شده بود، اتفاقات مهمی افتاده بود در حالی که امروز داریم حقوق کارگران آن را از جیب دولت می‌دهیم که این فاجعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان نمایندگان مردم یزد در مجلس عنوان کرد: حتماً کمک خواهیم کرد و با تعامل بیشتر و به صورت عادلانه در صدد حل مشکلات و رفع نابرابری‌ها بر خواهیم آمد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: بازبینی در مورد تعداد نمایندگان مجلس را انجام خواهیم داد و با مجلس در میان خواهیم گذاشت.

هیچ حق و حقوقی نباید از کارگران ضایع شود

زینی وند عنوان کرد: به جد معتقد به رعایت دقیق حقوق کارگران هستم و هیچ حق و حقوقی از کارگران نباید ضایع شود و هیچ مطالبه معوقه ای نباید داشته باشند زیرا مسائل کارگری سبب نا امنی روانی برای کارفرمایان نیز خواهد بود.

وی همچنین به تشریح روند انتخاب استانداران پرداخت و بیان کرد: کارگروه‌های حرفه‌ای ۵۰۰ گزینه پیشنهادی را رصد و ۲۰۰ نفر را تأیید کردند که از بین آنها باید ۳۰ نفر را انتخاب کنیم که کار بسیار دشواری است اما شاخص‌هایی در نظر گرفته ایم که سابقه موفق گذشته و سابقه وزارت کشوری از جمله این شاخص‌ها بوده است.

در این مراسم از تلاش‌های مهران فاطمی تجلیل و محمدرضا بابایی به عنوان استاندار یزد معرفی شد.