تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3812272
شناسه : 3812272
تاریخ :
افشاگری درباره عدم پرداخت پول مادران باردار کارمند اقتصاد ایران: رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر عدم پرداخت به موقع حقوق مادران باردار توسط وزارت رفاه، چالشی را ایجاد کرده، و بعضا حقوق ۶ ماهه مادران باردار کارمند پرداخت و مابقی نیز با تاخیر پرداخت می‌شود!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صابر جباری؛ رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به برآوردها، حدود 35 تا 40 درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده که در مقایسه با سایر قوانینی که در کشور تصویب و به اجرا رسیده، میزان خوبی است؛ البته تا میزان ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: حدود 43 قانون جوانی جمعیت مرتبط با وزارت بهداشت است و این وزارتخانه جزو پر تکلیف‌ترین دستگاه محسوب می‎‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره در خصوص جلسات ستاد ملی جمعیت نیز، اظهار کرد: 6 جلسه ستاد ملی جمعیت در زمان رئیس جمهور فقید شهید رئیسی برگزار شد اما این جلسات همچنان در دولت جدید تشکیل نشده است.

افشاگری درباره عدم پرداخت پول مادران باردار کارمند

جباری با انتقاد از عدم پرداخت حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان به صورت کامل به مدت 9 ماه، گفت: در حال حاضر عدم پرداخت به موقع حقوق مادران باردار توسط وزارت رفاه، چالشی را ایجاد کرده است، متاسفانه منابع مالی این وزارتخانه توسط دولت در زمان مناسب تامین نمی‌شود و بعضا حقوق 6 ماهه مادران باردار کارمند پرداخت و مابقی نیز با تاخیر پرداخت می‌شود. انتظار می‌رود که مسئولین این وزارتخانه برای رفع این مشکل پاسخگو و به ارائه راهکاری بپردازند.

مهدهای کودک به ادارات بازمی‌گردند

رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، یکی از چالش‌های مادران باردار و شاغل در دستگاه‌های دولتی را موضوع تامین مهدکودک برای کودکان، عنوان کرد و گفت: در دوران تنظیم خانواده، با توجه به سیاستی که در پیش گرفته بودیم اقدام به بستن مهدهای کودک کردیم اما اکنون با توجه به منابع محدود، 100 مهدکودک برای پزشکان، ماما و پرستاران و ... راه‌اندازی شده است که حداقل به 600 تا 700 مهدکودک نیاز داریم.

کدام دستگاه‌های دولتی مهدکودک راه‌اندازی نکردند؟

زهره سادات لاجوردی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره بیان کرد: متاسفانه وزارت دادگستری عدم نیاز به ایجاد راه‌اندازی مهدکودک برای کارکان خود را اعلام کرده است و تاکنون وزارت کشور و سازمان بهزیستی نیز گزارشی ارائه نداده‌اند. علاوه بر این، وزارت نفت و معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان ثبت احوال نیز مستنداتی ارائه نکرده‌ و وزارت بهداشت نیز تعداد کل را مشخص نکرده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها همچون وزارت‌خانه‌های ارتباطات، آموزش و پرورش، اقتصاد، نفت، نیرو و ورزش و جوانان همکاری و عملکرد مثبتی با مجلس داشتند.

انتهای پیام/