تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812262
شناسه : 3812262
تاریخ :
قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول معضلات را حل می کند اقتصاد ایران: یاسوج_ مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول بسیاری از معضلات را حل می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حشمت الله اکبریان ظهر یکشنبه در جلسه الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، افزود: قانون الزام به ثبت رسمی اموال ابلاغ شده و باید از تاریخ اعلام شده اقدام و تمامی اسناد مالکیت صادره از این تاریخ نمی‌تواند به شکل پروسه عادی گذشته اجرایی شود.

اکبریان تصریح کرد: این موضوع مهم در جلسات متعدد مطرح شد و اگر بنگاه‌های معاملاتی قولنامه عادی ثبت کنند، تخلف است و ابراز بی اطلاعی بنگاه‌ها پذیرفتنی نیست.

اکبریان با بیان اینکه قانون ابلاغی صریح و شفاف بود، اظهار کرد: اگر سندی عادی از زمان اعلام قانون تنظیم شده باشد، این اقدام بنگاه‌ها، تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: بخش زیادی از مشکلات شکل گرفته و ارجاع به محاکم، نتیجه و خروجی همین قراردادها و قولنامه‌های عادی است.

اکبریان قانون الزام را از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و بیان کرد: قانون حدنگاری نیز باید به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد تا کمترین اختلافات ملکی شکل بگیرد.

اکبریان تصریح کرد: رسانه‌ها در بحث حدنگاری و تثبیت املاک اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی افزود: بنگاه‌های مشاور املاک موظفند با کد تخصصی در سامانه کاتب ثبت نام کرده و از طریق آن با دفاتر اسناد رسمی لینک شوند.

اکبریان گفت: ثبت اسناد مالکیتی که از سوم تیرماه ۱۴٠۳ صادر شده باید طبق قانون از طریق سامانه انجام شود و قابلیت ثبت قولنامه عادی ندارند.