تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3812252
شناسه : 3812252
تاریخ :
رگبار و رعد و برق تا پایان هفته؛ هشدار برای برخی استان‌ها اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید در برخی نقاط کشور تا پایان هفته خبر داد. این وضعیت جوی می‌تواند به مشکلاتی برای ساکنان مناطق متاثر منجر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که از امروز تا سه‌شنبه (۲۲ تا ۲۴ مهر) شاهد وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط کشور خواهیم بود. این شرایط جوی عمدتاً در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

ضیاییان توضیح داد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ مهر) این پدیده‌های جوی در شمال غرب کشور شدت بیشتری خواهند داشت و در برخی نقاط احتمال گرد و خاک نیز وجود دارد. به ویژه ساکنان این مناطق باید آمادگی لازم را داشته باشند و از تردد در مناطق خطرناک خودداری کنند.

این مقام مسؤول همچنین از وضعیت دریا خبر داد و گفت که دریا خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود. در مورد وضعیت جوی تهران، وی پیش‌بینی کرد که آسمان فردا (۲۳ مهر) صاف تا کمی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد با دماهای حداقل ۱۷ و حداکثر ۳۰ درجه سانتی‌گراد انتظار می‌رود. روز پس از آن (۲۴ مهر) نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و دما بین ۱۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد نوسان خواهد داشت.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد که شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های جوی و احتمال بروز مشکلات ناشی از رگبار و رعد و برق، از شهروندان درخواست می‌شود تا احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرند و از تردد در مناطق در معرض خطر خودداری کنند. همچنین، رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع رعد و برق و عدم استفاده از وسایل برقی در این شرایط به شدت توصیه می‌شود.

این تغییرات جوی می‌تواند بر زندگی روزمره و فعالیت‌های اقتصادی تاثیرگذار باشد، بنابراین شهروندان باید با دقت وضعیت جوی را پیگیری کنند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.