تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3812224
شناسه : 3812224
تاریخ :
۴۸ درصد طرح‌های حیاتی انتقال و فوق توزیع پیشرفت کرد اقتصاد ایران: عملیات اجرایی ۱۵۵ طرح حیاتی شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ با ۴۸ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، ۱۵۵ طرح حیاتی بخش انتقال و فوق توزیع برق با ۴۸ درصد پیشرفت برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ در حال اجراست که در مجموع ۱۸۷۱ کیلومتر خط ،۱۰ هزار و ۵۷۳ مگاولت آمپر پست و ۱۹ طرح بهبود را شامل می‌شود.
دفتر فن آوری اطلاعات، آمار و امنیت فضای مجازی توانیر طی گزارشی طول خطوط انتقال ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت پیش بینی شده برای اوج بار ۱۴۰۴ را به ترتیب ۸۳۶ و ۲۹۰ کیلومتر و طول خطوط فوق توزیع (۶۳ و۶۴) و ۱۳۲ کیلوولت را به ترتیب ۴۸۱ و ۲۶۴ کیلومتر مدار خط عنوان کرده است.
بر این اساس ظرفیت پیش بینی شده جهت توسعه پست‌های ۱۳۲،۲۳۰،۴۰۰ و (۶۳ و۶۴) کیلوولت به ترتیب ۴۱۴۵، ۳۴۴۰، ۱۸۰۰ و ۱۱۸۸ مگاولت آمپر است که در مجموع ۱۵۵ طرح با بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۴۸ درصد پیشرفت در ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای در حال اجراست.
این گزارش می‌افزاید: از ۷۷ طرح حیاتی فوق توزیع و انتقال برای اوج بار ۱۴۰۳ تعداد ۶۳ طرح تکمیل و برق دار شد و ۱۰ طرح نیز با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت در حال اتمام است که در مجموع از اجرای ۸۳ درصد برنامه‌های حیاتی اوج بار امسال حکایت دارد و ۲۵ طرح خط به طول ۱۲۹۴ کیلومتر، ۴۵ طرح پست با ۷۶۰۵ مگاولت آمپر ظرفیت و ۷ طرح بهبود شبکه را در مجموع شامل می‌شود.