تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812170
شناسه : 3812170
تاریخ :
فعالیت‌های قرآنی باید مردمی اداره شوند اقتصاد ایران: سنندج_ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی باید به صورت مردمی اداره شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم شهرستان سنندج اظهار کرد: در کشور ما سند نویسی زیاد شده اما باید بدنبال عمل باشیم و آنچه که در میان اهل فکر با موضوعات مختلف تبدیل به سند شده باید عملیاتی شود.

وی افزود: تدوین سند قرآنی نیز یکی از سندهای تدوین شده است که باید بندهای آن عملیاتی شود.

وی ترجمه، تفسیر، خواندن قرآن، مفاهیم و بهره برداری از قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: باید در جلسات از افرادی که به حوزه قرآنی مرتبط هستند از جمله حوزه علمیه خواهران و برادران و طلاب حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: کارهای قرآنی باید مردمی شود و با مشارکت خود مردم پیش برود چرا که با تکیه بر قرآن کریم با همراهی مردم انقلاب کردیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی نیازمند پیگیری است و مؤسسات قرآنی و مراکز این حوزه در استان باید احصا شوند تا با همراهی آنها برای تقویت فعالیت‌های قرآنی و حمایت از آنها اقدام شود.

وی عمران معنوی شهر را لازمه تقویت فعالیت قرآنی دانست و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها حافظ قرآن کریم در کشور داریم و اگر رغبت‌ها کمتر شده باید بررسی شود هرچند که آموزش‌هاب مجازی نیز افزایش یافته است.

وی برگزاری طرح امین را یکی از طرح‌هایی دانست که در مدارس اجرا شده و کمکی به ترویج فرهنگ قرآن کریم در مدارس است.