تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812151
شناسه : 3812151
تاریخ :
توجه داوود کیانیان به حوزه کودک و نوجوان قابل ستایش است اقتصاد ایران: مشهد- شاعر و نویسنده خراسانی با اشاره به اینکه استاد کیانیان چهره محبوبی در هنر خراسان رضوی دارد، گفت: استاد توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نخاولی شامگاه شنبه در همایش عصر داوود کیانیان (بزرگداشت داوود کیانیان؛ چهره پیشکسوت ادبیات نمایشی) که به همت مؤسسه فرهنگی خراسان در تالار فردوسی مجتمع جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: داوود کیانیان با حضور داوودی خود این مکان را رونق بخشید و ما را دور هم جمع کرد.

شاعر و نویسنده خراسانی به ویژگی‌های استاد کیانیان اشاره کرد و گفت: داوود انسان و شخصیتی ساده و صمیمی است. همیشه در کمال صداقت، صمیمیت، رفاقت با همگان برخورد می‌کند.

نخاولی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که آینده جهان به کودکان امروز استوار است؛ از این رو داوود کیانیان کودکان را که پایه‌های جهان هستی هستند را انتخاب کرد.

استاد کیانیان چهره محبوبی در هنر خراسان رضوی دارد

همچنین سید احمد میرزاده، شاعر و نویسنده خراسانی در ادامه با اشاره به اینکه استاد کیانیان چهره محبوبی در هنر خراسان رضوی دارد، افزود: استاد کیانیان توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان دارند.

کمبود سالن تئاتر در مشهد

لطفی، پدر تئاتر مشهد نیز در این مراسم با اشاره به کمبود سالن تئاتر در مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلات تئاتر مشهد کمبود سالن است و باید برای تالارها یک برنامه سالیانه نوشته شود تا مشکلات فعلی حل شود.

داوود کیانیان افتخار جامعه هنری است

همچنین کمال‌الدین غراب، نویسنده و کارگردان تئاتر در این مراسم اظهار کرد: داوود کیانیان باعث افتخار جامعه هنری و یکی از مظاهر بزرگ اخلاق در هنر ایران هستند.

نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه استاد داوود کیانیان، یکی از مظاهر بزرگ اخلاق در هنر ایران هستند، افزود: این استاد برجسته باعث افتخار جامعه هنری است و از روزنامه خراسان برای برگزاری این مراسم بزرگداشت تشکر می‌کنم.

وی ابراز کرد: موضوع چگونگی برخورد با اهالی هنر مهم است و این استاد در عین حالی که درگیر حاشیه نمی‌شدند، با بزرگواری مسائل را حل می‌کردند.

غراب به ارزش و جایگاه تئاتر کودک اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشنامه‌نویسی از کتاب درسی شروع می‌شود و کودک باید از همان ابتدا با ساختار آشنا شود و فکر می‌کنم اگر این اتفاق پیش نمی‌آمد وضعیت تئاتر ما در حوزه نمایشنامه نویسی تغییر نمی‌کند.

گفتنی است؛ در انتهای مراسم از داوود کیانیان به خاطر یک عمر تلاش در مسیر هنر ایران و تئاتر تقدیر و تجلیل شد.