تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812124
شناسه : 3812124
تاریخ :
تدوین سند جامع قرآنی در کردستان بروزرسانی می‌شود اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: تدوین سند جامع قرآنی نخستین اقدام شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان است که باید بروزرسانی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی صبح یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان سنندج که در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سالیان سال شورای توسعه فرهنگ قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل می‌شد و باتوجه به تعدد مسائل شورای فرهنگ عمومی مجال و فرصت زیادی برای مطرح شده دغدغه‌ها باقی نمی‌ماند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی راستای رهنمود مقام معظم رهبری بعد از تلاش زیاد دو ساله به این نتیجه رسیدند شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی را به اداره کل تبلیغات اسلامی واگذار کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رأی قاطع شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور دبیری و مسؤولیت شورای عالی توسعه قرآنی به سازمان تبلیغات کشور واگذار شد و در مصوبه جلسه این شورا آمده که شوراها در استان مستقل از شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: این شورا به منظور تحقق فرهنگ قرآنی، تصمیم‌گیری و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌کند و بدنبال ایجاد تعامل بین نهادها و تشکل‌ها در حوزه قرآن است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم در کردستان اضافه کرد: تقویت نقش حمایتی دولت، بررسی و تصویب طرح‌ها و جذب اعتبارات استان و حمایت از اجرای منسجم آنها، شناسایی توانمندی‌های قرآنی در استان، حمایت از برنامه‌های آموزش عمومی قرآن، اجرای حفظ ملی قرآن کریم، رصد و پایش وضعیت قرآنی استان براساس شاخص‌های ارزیابی، تدوین طرح‌های عملیاتی برای بهبود شاخص‌های عملیاتی و اتخاذ شیوه‌های تشویقی از جمله دستورالعمل شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم است که در استان باید براساس آن فعالیت کند.

وی تدوین سند جامع قرآنی را نخستین اقدام این شورا دانست و یادآور شد: سند استان با استفاده از تجربه استان‌های مجاور باید این سند بروزرسانی شود تا براساس آن تدابیر لازم برای بخش‌های مختلف قرآنی اندیشیده شود.

لزوم ترویج فرهنگ قرآن کریم در استان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در این جلسه اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان سنندج به منظور ترویج فرهنگ قرآن کریم در استان تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام هادی محمدخواه افزود: در این شورا طرح مسأله و فعالیت‌های حوزه قرآنی مطرح می‌شود.