تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3812108
شناسه : 3812108
تاریخ :
دستاوردهای انقلاب در حوزه بانوان/هنرنمایی زنان در حوزه اجتماعی اقتصاد ایران: بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که بانوان در کنار هنر مدیریت خانواده در مسئولیت‌های اجتماعی و از نظر علمی رشد و تعالی پیدا کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در دیدار با کارکنان زن شاغل در انتظامی خراسان جنوبی و پلیس تخصصی اظهار کرد: جایگاه زن در موضوع مدیریت خانواده (تربیت فرزند و همسرداری) از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سرنوشت آینده یک جامعه را رقم می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز بانوان افتخارات و ارزشمندی را رقم زده‌اند، بیان کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که بانوان در کنار هنر مدیریت خانواده در مسئولیت‌های اجتماعی و از نظر علمی رشد و تعالی پیدا کردند.

عبادی با اشاره به اینکه حضور بانوان جامعه در بخش‌هایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همچنین فراجا ضرورت ویژه دارد، یادآور شد: حضور زنان در همه این حوزه‌ها با مراعات شئون زن مسلمان ایرانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره استعمار پهلوی به اسم تمدن ستم‌هایی بر بانوان وارد کردند و مجری برنامه‌های استعمارگران شدند، گفت: جنایت‌هایی چون کشتار مسجد گوهرشاد در دوران رضاخان هنوز در اذهان باقی مانده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در گذشته تاریخ و همان ده‌های نخستین اسلام زنان بزرگ و برجسته ای بودند که به خوبی نقش اجتماعی خود را ایفا می‌کردند.

عبادی اظهار کرد: اگر امروز کربلا به عنوان شاخص بین حق و باطل در سطح بین الملل شناخته می‌شود و در اربعین از سراسر دنیا خود را به مسیر پیاده روی می‌رسانند به واسطه وجود بانوانی چون حضرت زینب (س) بوده است.

وی بیان کرد: بزرگواران فعال و شاغل در نیروی انتظامی خدا را شکر کنند که شغل و وظیفه‌ای دارند که مصداق واقعی امر به معرف و نهی از منکر است که دو فریضه و واجبی است که سایر واجبات به اتکا این دو فریضه باقی می‌ماند.