تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3812103
شناسه : 3812103
تاریخ :
اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق اقتصاد ایران: احزاب ایران در دفاع از جبهه مقاومت و محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی یکصدا عمل و از عملیات وعده صادق ۲ دفاع کردند و ثابت کردند که تفاوت در نگاه و سلایق در برابر منافع ملی بی‌اثر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، «وفاق ملی» واژه پَُرتکرار سپهر سیاسی این روزهای ایران است اما بیش از آنکه این واژه در عمل محل مناقشه و اختلاف نظر در معنا و برداشت‌های گروهی و جناحی باشد در شکل غیرقابل پیش‌بینی خود را در قالب هم‌صدایی با ملت شجاع و مقتدر لبنان و فلسطین، نشان داد؛ درست همان زمان‌هایی که موشک‌ها و سلاح‌های مرگبار آمریکایی و اروپایی به دست رژیم صهیونیستی بر سر مردمان بی‌دفاع لبنان، غزه، فلسطین و یمن؛ فرو می‌آمد، اما در ایران همه گروه‌ها و احزاب بر سر مقابله و نابودی رژیم اسرائیل یک‌صدا و قاطع متحد شدند. نماز جمعه نصر توسط رهبر انقلاب اقامه شد و مردم در صفوف چندین کیلومتری با هر گرایش و سلیقه‌ای آمدند و یک‌صدا حامی مردم مقاوم و جبهه مقاومت لبنان شدند.

صهیونیست‌ها که بعد از عملیات «وعده صادق ۲» زخمی‌تر از هر زمان به پایان خود نزدیک می‌شوند؛ همچنان در تکاپو برای توجیه جنایت‌های خود هستند، تلاشی بیهوده که طبل رسوایی آنها را بیش از هر زمان دیگر از بام جهان به پایین انداخته، هر روز هر لحظه که می‌گذرد بیش از هر زمان دیگری مردم جهان به خیل مخالفان رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌پیوندند، امروز یک صف بندی مهمی در دنیا بر سر بود و نبود رژیم جعلی اسرائیل شکل گرفته است. مرزی که میان حق و باطل است و یک نقطه تاریخ‌ساز جهانی را ایجاد کرده است.

هر انسان که امروز از جنایت‌های صهیونیست‌ها آگاه می‌شود بی‌درنگ موضع خود را در دفاع از آزادگی نشان می‌دهد. احزاب ایران هم در این صف به هم پیوسته جهانی که به پشتوانه استقامت جبهه مقاومت و روشنگری‌های بین‌المللی رُخ داده، خود را پیوسته می‌دانند و مواضع شفاف و روشنی دارند؛ دیگر جبهه و جناح رنگ باخته و وحدت کلمه در برابر رژیم کودک کُش اسرائیل شکل گرفته است. این را می‌توان از مواضع و بیانیه‌ها و اظهارات آنها به خوبی دریافت کرد.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

نصرالله زنده است تا حزب‌الله زنده است

سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران که پس از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران حضور یافت، اعلام کرد: به تحقیق؛ سیدحسن عزیز و نصرالله زمان، دژ مستحکم اسلام در مقابل تجاوز، ترور و ناجوانمردی رژیم صهیونیستی بود.

در نبود ایشان و شهیدان والامقام جبهه مقاومت، حراست از امت بزرگ اسلامی، وظیفه بزرگی بر دوش جبهه مقاومت نهاده است.

چرا که زنده نگه‌داشتن جبهه مقاومت، مویّد زندگی و حیات مؤثر شهید والامقام سیدحسن نصرالله و شهدای هم‌رزم ایشان خواهد بود.

حزب کارگزاران سازندگی همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: نصرالله زنده است تا حزب‌الله زنده است؛ حزب‌الله لبنان اما نه فقط یک حزب سیاسی و نظامی که جنبشی اجتماعی است. سیدحسن نصرالله در تداوم راهی که امام موسی صدر بنیان گذاشت، سازمان اجتماعی شیعیان لبنان است و در فرآیند مشارکت سیاسی این کشور به متحد اهل سنت و مسیحیان مارونی و دیگر اقوام لبنان بدل شد. او جنگ را نه برای جنگ که برای صلح می‌خواست و به رأی ملت بها می‌داد. هنر سیدحسن نصرالله، تبدیل نیروی نظامی به نیروی اجتماعی بود و به این علت حتی با ترور او به عنوان رهبری کاریزماتیک، جنبش حزب‌الله متوقف نمی‌شود. ملت لبنان انتقام رهبر جنبش حزب‌الله را خواهد گرفت و دولت لبنان باید از حاکمیت ملی خود دفاع کند. لبنان همواره عمق استراتژیک ایران بوده و وظیفه انسانی، اسلامی و ملی حمایت از استقلال لبنان است.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

کنفرانس سران کشورهای اسلامی به طور فوری برای فجایع در لبنان تشکیل شود

محمود واعظی قائم مقام دبیرکل و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: حماسه حضور ملت در «نماز جمعه نصر» با وجود تهدیدات امنیتی - نظامی، پیام وحدت، دلبستگی و دفاع از تمامیت ارضی کشور را مخابره کرد.

حضور هوشمندانه مردم در حمایت از عملیات دقیق، مؤثر و عزتمندانه «وعده صادق ۲» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تجلی اقتدار و صلابت ایران اسلامی در داخل کشور و نمایش اقتدار و قدرت نمایی در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان غربی او در خارج از کشور بود.

«وفاق» در سطح ملی موجب تقویت دیپلماسی همگرایی منطقه‌ای و زمینه ساز همکاری مثبت با کشورهای منطقه در راستای ایجاد صلح و ثبات نیز می‌باشد.

در صورت همکاری فزاینده کشورهای اسلامی با یکدیگر، ضمن تأمین منافع مشترک، توقف نسل کشی و تجاوز رژیم صهیونیستی نیز صورت می‌پذیرد.

همچنین حزب اعتدال و توسعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی به گمان خام خود معتقد است با به شهادت رساندن رهبر فرزانه حزب الله و فرماندهان جان بر کف آن مشعل فروزان مقاومت خاموش خواهد شد، غافل از آنکه رزمندگان مقاومت در سراسر منطقه و لبنان این مشعل را به دست خواهند گرفت و تا شکست مفتضحانه آن رژیم به مبارزه ادامه خواهند داد و توسعه طلبی و نسل کشی رژیم غاصب پایان خواهد یافت. ضروری است دستگاه دیپلماسی کشور با اهتمام ویژه و عاجل از طریق مذاکرات فشرده دوجانبه و چند جانبه و اقدامات مؤثر بین‌المللی و تشکیل فوری کنفرانس سران کشورهای اسلامی نسبت به جلوگیری از ادامه فجایع در لبنان و غزه اقدام نماید. حزب اعتدال و توسعه ضمن محکوم نمودن حملات وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به لبنان، شهادت جانکاه مجاهد عظیم الشأن و سرافراز سید حسن نصرالله را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت نستوه لبنان، مردم شریف و آزاده ایران و همه آزادی خواهان جهان تسلیت عرض نموده و یاد و خاطره تمامی شهدای مقاومت از جمله کودکان، زنان و مردان غیور و بی گناه لبنان را گرامی می‌دارد و اطمینان دارد که نصرت الهی قرین همه مجاهدان در راه خدا خواهد بود.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

نصرالله نقشی بی‌بدیل در فرآیند صلح در منطقه خاورمیانه ایفا کرد

اسماعیل گرامی‌مقدم؛ قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی، در شبکه ایکس نوشت: انسجام ملی در برابر هر تهدید و تهاجمی ارزشمندترین و قدرتمندترین سلاح است که ملت بزرگ ⁧ایران⁩ پشت رهبر خود آن را به رخ جهانیان کشانیدند؛ وفاق ملی⁩ بزرگترین دستاورد این حماسه بود و راهبرد سیاسی-نظامی "نه تعلل و نه شتاب‌زدگی" تبلور تدبیر و دلیری ملت ایران است.

حزب اعتماد ملی در پی شهادت سید حسن نصرالله با انتشار پیامی به این حادثه تلخ واکنش نشان داد. در بخش‌هایی از پیام این حزب آمده بود: شهید نصرالله برخلاف فضاسازی کشورهای غربی نقشی بی‌بدیل در فرآیند صلح در منطقه خاورمیانه ایفا کرد و علیرغم تهدیدات مکرر دشمنان اسلام، همواره دغدغه‌ای جز آرامش و توسعه و رفاه برای ملت‌های مسلمان منطقه نداشت. این شهید بزرگوار از ابتدای قبول مسئولیت رهبری جنبش حزب‌الله به دنبال تحقق آرمان قدس شریف و آزادی فلسطین از شر چنگال دولت تروریست و کودک‌کُش صهیونیستی بود و در نهایت جان شریفش را در این راه از دست داد. حزب اعتماد ملی بر این عقیده است که موسم نابودی رژیم جعلی اسرائیل نزدیک است و آزادی قدس شریف در دسترس و انتقام امت بزرگ اسلام از رژیم جائر صهیونیستی قطعی است و به دستان توانمند سربازان غیور سپاه اسلام محقق خواهد شد.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

پاسخ ایران به جنایت اسرائیل دفاعی مشروع و قانونی بود

حزب ندای ایرانیان نیز در یکی از جلسات خود بحث و بررسی پیرامون «عملیات وعده صادق ۲» عنوان کرد: واکنش ایران به جنایت‌ها و تجاوزات اسرائیل، بر مبنای حق قانونی و مشروع کشور در دفاع از حاکمیت ملی است. این اقدام نظامی نه به‌منظور افزایش تنش‌ها، بلکه به‌منظور ایجاد بازدارندگی و مدیریت هوشمندانه بحران در خاورمیانه صورت گرفته است. آمریکا و دولت‌های غربی که همواره بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند، مسئول مستقیم جنایات این رژیم به شمار می‌آیند. اگر از ابتدا تروریسم دولتی اسرائیل را محکوم و مانع توسعه‌طلبی‌های آن می‌شدند، امروز شاهد منطقه‌ای باثبات‌تر و امن‌تر بودیم. درحالی‌که اکثریت کشورهای غربی در برابر جنایات غیرقانونی و نامشروع اسرائیل که به‌وضوح ناقض قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است، سکوت کردند و به تماشای نسل‌کشی آشکار در غزه نشستند، شورای امنیت سازمان ملل که مسئولیت حفظ صلح و امنیت جهانی را بر عهده دارد، از انجام وظایف حداقلی و واکنش‌های ضروری خودداری کرد، این سکوت و انفعال نه‌تنها به گستاخ‌تر شدن اسرائیل و افزایش جنایات آن منجر شد، بلکه ایران را نیز وادار به پاسخ کرد. رژیم اسرائیل باید به خاطر اعمالش تنبیه می‌شد تا شاید آرامش و امنیت به منطقه بازگردد.
حزب ندای ایرانیان بر این باور است که پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، با توجه به شرارت‌ها و محاسبات نادرست این رژیم، امری اجتناب‌ناپذیر بوده است. این حملات در راستای حفظ امنیت ملی ایران انجام‌شده است. حزب ندای ایرانیان از تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران که به تقویت بازدارندگی و امنیت کشور منجر می‌شود، به‌طور قاطع حمایت می‌کند.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

جبهه پایداری با تمام امکانات خود نیروهای مقاومت و مردم لبنان ایستاده

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تشکر از اقدام مشروع، شجاعانه و مجاهدانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام و مجازات رژیم کودک‌کش، جلاد و تروریست صهیونیستی، اعلام می‌دارد در راه دفاع از اسلام، هم قسم و آماده‌‎ایم و در لبیک به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با تمام امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز خواهد ایستاد و راه نصرالله عزیز و هنیه مجاهد و مکتب مقاومت را در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث صهیونیستی تا پای جان یاری خواهد کرد.

این جبهه همچنین در پی شهادت سیدحسن نصرالله رهبر مجاهدان لبنان اعلام کرده بود: جبهه پایداری بر خود فرض می‌داند که به همراه دیگر نیروهای انقلابی با تمام امکانات خود در کنار نیروهای مقاومت و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز ایستاده و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آنان را یاری نماید. همچون ولی امر مسلمین بر این باوریم که سگِ هار صهیونیست با این جنایت‌ها نمی‌تواند به ساخت مستحکم سازمان مقاومت و حزب‌الله صدمه‌ای بزند و به اذن الله سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد و مسلماً وعده نهایی نصرت الهی برای مؤمنین و مستضعفین محقق خواهد شد.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

حمایت قاطع جبهه اصلاحات ایران از جبهه مقاومت

آذر منصوری دبیرکل جبهه اصلاحات ایران و دبیرکل حزب اتحاد ملت در یک پیام نوشت بود: ایران بزرگ هرگز آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود. اما در منطقه پرآشوب خاورمیانه باید با حداکثری کردن مؤلفه‌های قدرت از جمله توان نظامی از سویی و دیپلماسی از سوی دیگر، از وطن دفاع کرد. اما قدرت حقیقی ملت بزرگ ایرانند و جلب رضایت آنها و حداکثری کردن اتحاد ملت در برابر بدخواهان میهن.

همچنین جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با تأکید بر اینکه ایران باید در مقابل بسیج دنیای غرب علیه مظلومیت مردم غزه و لبنان، هوشمندتر عمل کند، یکی از اصلی‌ترین مشکلات را در این رابطه، نفوذ دانست که به رغم هشدارهای فراوان، تاکنون مورد توجه جدی حاکمیت قرار نگرفته و برای مقابله با آن و پاسخگو کردن نهادهای امنیتی واکنش چندانی از خود نشان نداده است. وی در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به بسیج دنیای غرب در مقابل مردم بی‌دفاع فلسطین و لبنان و حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل، نیازمند همراهی و بازنگری جدی و همراهی همه مسلمانان جهان و کشورهای عرب در مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم. متأسفانه ساز و کارهای بین‌المللی سازمان ملل و شورای امنیت برای مقابله با رژیم کودک‌کش کاربردی ندارد. چنانکه اسرائیل مثل سگی هار علیه مردم اعم از زن و کودک در منطقه رها شده و همچنان حمایت می‌شود.

سخنگوی جبهه اصلاحات افزود: مسلمانان جهان و اتحادیه عرب باید تلاش کنند در کنار سازمان کنفرانس اسلامی بسیج شوند و نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی واکنش مؤثر نشان دهند.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

تا نابودی کامل اسرائیل چند صباحی بیشتر نمانده است

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران حمله وحشیانه رژیم صیهونیستی به منطقه ضاحیه ودیگر نقاط بیروت را بشدت محکوم می‌کنیم و شهادت جمعی از یاران حزب الله و مردم مظلوم لبنان را به محضر امام زمان (عجمقام معظم رهبری و تمام مسلمانان جهان تسلیت می‌گوئیم. اینجانب از دبیران کل محترم احزاب در سراسر کشور می‌خواهم که در تجمعات محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی شرکت فرمایند و اعتقاد راسخ دارم که تا نابودی کامل اسرائیل چند صباحی بیشتر نمانده است.

اتحاد ملت در پایداری مقابل دشمن صهیونی/ قبولی احزاب در آزمون وفاق

حزب مؤتلفه اسلامی همراه و پشتیبان رزمندگان اسلام است

حزب موتلفه اسلامی در پی عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیروزی افتخارآفرین رزمندگان اسلام در نهضت مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ که بازدارندگی نهایی از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار -آمریکا و همدستان آن را رقم می‌زند، به امت اسلام، امام مسلمین، شهدا و رزمندگان و یاران انقلاب اسلامی و آزادی‌خواهان جهان تبریک می‌گوئیم.

حزب مؤتلفه اسلامی در همه ابعاد همراه و پشتیبان رزمندگان اسلام و عملیات قهرمانانه آنها بوده و خواهد بود.
از ملت ایران می‌خواهد در صحنه حضور داشته باشند تا دشمنان خدا و اسلام و مسلمین عظمت حضور را آشکارا ببینند و وحشت آنها افزایش یابد و کمک‌های خود را در جنبه‌های مالی، تبلیغاتی و تحلیلی در هر توانی به رزمندگان اسلام تقدیم کنند.

هرگونه تهدید تمامیت ارضی میهن اسلامی پاسخ کوبنده خواهد داشت

همچنین مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای مناسبت عملیات وعده صادق ۲ اعلام کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ که توسط غیور مردان ایران اسلامی در پاسخ با جنایات بی پایان و حد و مرز رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شد به روشنی شکنندگی و نفوذ پذیری و شکست رژیم صهیونیستی را نشان داد.

در این بیانیه آمده است: رژیم جنایتکار صهیونیستی با حمایت آمریکا و چراغ سبز قدرت‌های استکباری اقدام به قتل عام مردم بی گناه لبنان و غزه نموده و موجب شهادت مجاهد شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، سردار سرافراز نیلفروشان و دیگر فرماندهان شجاع محور مقاومت در لبنان شد که با ارتکاب این جنایات وحشیانه و نقض آشکار حقوق بشر و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی، خود را در ورطه نابودی قرار داده است. مجمع جهانی بیداری اسلامی در این بیانیه تصریح کرد: سران رژیم صهیونیستی و استکبار سیلی محکمی خوردند و پیام مهمی دریافت کردند و آن پیام این است که جمهوری اسلامی ایران هرگونه تهدید، تجاوز و طمع ورزی به استقلال، امنیت ملی و تمامیت ارضی میهن اسلامی را با پاسخ کوبنده و قاطع مواجه خواهد ساخت.