تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3812017
شناسه : 3812017
تاریخ :
برگزاری پویش «حال خوب مادری» به مناسبت هفته ملی سلامت روان اقتصاد ایران: مدیر کل سلامت شهرداری تهران از برگزاری جشنواره و پویش «حال خوب مادری» در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اعلام آغاز هفته سلامت روان گفت: یکی از مأموریت‌های ما تبیین اهمیت سلامت روان هست و مهم‌تر از برنامه‌های تندرستی است و لازم است که مردم حالشان خوب باشد و این حال خوب را باید بسازند و همین‌قدر که لازم است در موضوعات تندرستی دانش خود مراقبتی داشته باشند، بایستی در حوزه سلامت روان هم از این دانش بهرمند باشند و با روش‌های اصولی و درستی که اتخاذ می‌کنند شرایط و حال خوب را برای خود و خانواده شأن رقم بزنند.

وی افزود: ما در این برنامه‌ها سعی می‌کنیم با حضور متخصصان، آگاهی مادران را نسبت به سلامت روان خود و کودکانشان بالا ببریم.

در ادامه افروز، استاد دانشگاه تهران و رئیس دانشکده خانواده، خانواده را به باغ و مادران را باغبان و پدرها را سنگربان و کودکان را به میوه‌های باغ تشبیه کرد و هدف از تشکیل خانواده و فرزند آوری را آرامش خواند و سلامت روان را حاکم بر خانواده دانست و خدمات اجتماعی را مهمترین رسالت شهرداری‌ها دانست و توجه به سلامت روان و بهداشت روان را از مهمترین رسالت‌های شهرداری خواند و از اداره سلامت شهرداری تهران برای ارائه خدمات سلامت محور تشکر کرد.

سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک افزود: این با توجه به اهمیت جایگاه مادر، اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تهران با هدف ارتقا نشاط اجتماعی، تعامل مثبت و ایجاد حال خوب ویژه مادران و فرزندان جشنواره حال خوب مادری را برگزار نمود.

از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم می‌توان به برگزاری بازی‌های بومی محلی ویژه کودکان و مادران، برپایی میزهای مشاوره روان شناختی، استند آپ کمدی، تئاتر کودک و سخنرانی نام برد.

گفتنی است در پایان مراسم با از مادران جوان و شاخص دارای چهار فرزند به بالا از سطح مناطق تقدیر به عمل آمد.