تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3811867
شناسه : 3811867
تاریخ :
شبکه برق در ۶۲۲ روستای استان قزوین اصلاح شده است اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: در راستای کاهش خاموشی ها، تامین انرژی پایدار و جلب رضایت مردم شبکه برق در ۶۲۲ روستای استان قزوین اصلاح شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف اینانلو در نشست هم اندیشی مدیران شرکت توزیع برق استان قزوین با معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شبکه‌های برق روستایی هزینه خواهد شد.

وی افزود: سهم ما در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین، تأمین برق ۳۲ هزار و ۵۶۲ واحد مسکن ملی است که ۸۱۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های در دست اقدام مسکن ملی پیش بینی شده است.

اینانلو تصریح کرد: در سال جاری برای برق رسانی به ۸ هزار و ۶۷۲ واحد مسکن در طرح جهش مسکن اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: در اجرای طرح توسعه فیبر نوری ۵۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و در سال قبل نیز ۸۵ کیلومتر اجرا شده است.

وی تاکید کرد: مسیر معلم کلایه و رازمیان ۸ کیلومتر است که فاصله زیاد پست برق منطقه‌ای موجب شده اجرای فیبر نوری توجیه اقتصادی نداشته باشد.

اینانلو گفت: پروژه‌هایی برای ارتقای امنیت سایبری شبکه در دست اجراست و برای کاهش تلفات اقداماتی انجام شده است و امسال برای رسیدن به ۶.۲ درصد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هدف گذاری ۶.۸ درصد است.

وی گفت: کاهش مدت زمان خاموشی سال قبل ۲۷ درصد و کاهش دفعات خاموشی نیز ۱۲.۶ درصد نسبت به سال قبل بوده است.

اینانلو تصریح کرد: نصب ۳۰۰ دستگاه کلید مجهز به ابزار کنترل از راه دور، احداث شبکه برای افزایش قدرت مانور به میزان ۲۱.۸ کیلومتر، نصب و راه اندازی سیستم مانیتورینگ فیدرهای فشار متوسط و افزایش تعداد ۱۰ فیدرهای فشار متوسط عمومی از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش خاموشی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: وضعیت نیروگاه مقیاس کوچک منصوبه ۸۴ مگاوات و فعال ۴۹ مگاوات و غیر فعال ۳۵ مگاوات است.

این مدیر افزود: همچنین نیروگاههای خورشیدی و بادی ۳۲۲ واحد به ظرفیت ۱۷۲ مگاوات است که سه واحد نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۶۴.۴ مگاوات و ۳۱۹ واحد خورشیدی به ظرفیت ۷.۹ مگاوات در استان عملیاتی شده است.

وی اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سرقت تجهیزات برق را از دیگر فعالیت‌های مهم شرکت دانست و افزود: در سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرقت تجهیزات برق داشتیم که با اقدامات پیشگیرانه این میزان در سال جاری به ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

اصلاح شبکه برق ۷۴ درصد روستاهای استان قزوین

اینانلو در ادامه از اصلاح شبکه برق اصلاح شبکه برق روستاها خبر داد و گفت: اصلاح شبکه فشار ضعیف ۷۴ درصد روستاهای استان انجام شده و شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اصلاح شبکه تاکنون در ۶۲۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده و امسال ۲۱۹ روستای دیگر در برنامه است تا همه روستاها تحت پوشش قرار گیرند.

این مدیر یادآورشد: تأمین برق مناطق کم برخوردار و تأمین انرژی پایدار و کاهش خاموشی‌ها از اهداف اصلاح شبکه‌های فشار ضعیف در روستاها و شهرهاست.

وی گفت: در استان قزوین ۸۴۱ روستای دارای سکنه داریم که اصلاح شبکه در ۷۴ درصد روستاها به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تونل بادی و روزهای آفتابی متعدد در استان قزوین بسیار مستعد و بالاست و می‌توانیم با حمایت دولت طرح توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر را در استان عملیاتی کنیم.