تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3811835
شناسه : 3811835
تاریخ :
اولویت بندی دارایی‌ها و سرمایه‌های سایبری استان بوشهر ضروری است اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: شناسایی و اولویت بندی دارایی‌ها و سرمایه‌های سایبری و الکترونیک استان بوشهر در مقابل مخاطرات سایبری ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان بعد از ظهر شنبه در نشست کارگروه سایبری و الکترونیک استان بوشهر ضمن خوش آمدگویی به اعضا نسبت به تشریح وظایف و برنامه‌های کارگروه سایبری و الکترونیک شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر و همچنین در خصوص حفظ آمادگی کامل بویژه در بازبینی امنیتی تمامی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و نیز آماده سازی مسیرهای جایگزین در مواقع حساس توضیحاتی را مطرح کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و رئیس کارگروه سایبری و الکترونیک شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: با عنایت به اهمیت مصون سازی منابع در فضای سایبری و انجام برنامه ریزی لازم جهت ارتقای پایداری ملی و پیاده سازی برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل، نشست کارگروه سایبری و الکترونیک شورای غیرعامل استان بوشهر با حضور اعضا مربوطه تشکیل شد.

وی گفت: کارگروه سایبری و الکترونیک استان ذیل کارگروه پدافند غیرعامل استان، به ریاست این اداره کل و بمنظور بررسی مسائل فضای سایبری و الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات استان بوشهر تشکیل شده است.

سملیان خاطر نشان کرد: در این نشست، به لزوم احصاء و اولویت بندی تهدیدات دشمن و آسیب پذیری‌های استان در حیطه فضای سایبری و الکترونیک و تدوین سناریوهای بحران و ارائه راهکارهای مقابله توسط اعضا اشاره می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر شناسایی و اولویت بندی دارایی‌ها و سرمایه‌های سایبری و الکترونیک استان، تهیه و برنامه ریزی اجرای طرح‌ها و مصون سازی سایبری مراکز و تأسیسات هوشمند استان در مقابل مخاطرات سایبری ضروری است.

سملیان در پایان به ضرورت هماهنگی و اشتراک داده بین اعضا و برقراری تعامل و همکاری لازم با قرارگاه پدافند سایبری و پدافند الکترونیک کشور تاکید کرد.