تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3811819
شناسه : 3811819
تاریخ :
بندر «ایلات» در جنوب اراضی اشغالی فلج شد اقتصاد ایران: بندر «ایلات» در جنوب اراضی اشغالی با ادامه حملات ارتش یمن به کشتی‌های حامی رژیم صهیونیستی، فلج شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، گزارش وب سایت تخصصی حمل و نقل دریایی و کشتیرانی حاکی از آن است که تأثیر اقتصادی حملات ارتش یمن به برخی کشتی‌ها در آب‌های دریای سرخ منجر به کاهش ۸۵ درصدی حجم کشتی‌ها شده که این امر باعث شد بندر مذکور درخواست مالی کند.

«گیدئون گلبرت» (Gideon Golber) مدیر عامل این بندر در ۷ ماه جولای سال گذشته در کمیته امور اقتصادی «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) گزارش داد که این بندر به مدت ۸ ماه شاهد هیچ گونه فعالیت یا درآمدی نبوده و فلج شده است.

یمنی‌ها سابقه طولانی در دفاع از آرمان فلسطین و فلسطینیان دارند و از اضلاع مهم محور مقاومت هستند. گروه‌های مقاومت وقتی با سکوت سازمان ملل، جهان غرب و دولت‌های عربی در نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و متوقف کردن جنگ در غزه مواجه شدند، خودشان در کنار مردم غزه قرار گرفتند و دست به حملات مستقیم علیه رژیم اشغالگر قدس زدند.

ارتش یمن از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به بعد که نوارغزه در معرض جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، تعهد کرد تا زمانی که این جنگ متوقف نشده، کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و دریای عرب را مورد هدف قرار بدهد. هدف ارتش یمن از این حملات بالا بردن هزینه اقتصادی رژیم و افزایش نارضایتی از جنگ در درون اراضی اشغالی است. همچنین هدف قرار دادن منطقه اشغالی یافا با پهپاد یافا اقدام دیگر یمنی‌ها در دفاع از فلسطین بود.