تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3811816
شناسه : 3811816
تاریخ :
۴۰۰۰ بنگاه املاک بدون پروانه در مازندران شناسایی شد اقتصاد ایران: ساری-رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و قانونی با مشاوران املاک فاقد پروانه گفت: حدود ۴ هزار بنگاه فاقد پروانه در استان شناسایی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اظهار کرد: درصد بسیار بالایی از پرونده‌های مطرح شده در محاکم قضائی مازندران، مربوط به اختلافات ملکی و فروش مال غیر است که پیگیری این موضوع به عنوان یک اولویت، در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به شناسایی حدود ۴ هزار مشاور املاک فاقد پروانه کسب در استان، افزود: قطعاً پس از شناسایی متخلفین، با همراهی نیروی انتظامی و حضور دستگاه‌های ذیربط، با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل صمت و تعزیرات باید به شکل جدی نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود در این خصوص اهتمام داشته باشند، تاکید کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان نیز آمادگی کامل دارند تا در صورت لزوم، در راستای جلوگیری از فعالیت مشاورین املاک فاقد مجوز، به مساله ورود کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات متعدد پیش آمده برای مردم در بحث املاک و تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضائی استان، بیش از ۱۸ هزار مشاور املاک دارای مجوز مازندران باید تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و ساماندهی شوند.

پوریانی در ادامه سخنان خود بحث پیشگیری از وقوع جرایم را بسیار مهم و حائز اهمیت عنوان و تاکید کرد: پرداختن به موضوع پیشگیری از وقوع جرم، مختص دستگاه قضائی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این مسیر نقش آفرین باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به ظرفیت بالای مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرم، افزود: نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز از ظرفیت بسیار بالایی در موضوع پیشگیری از وقوع جرم برخوردار هستند که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پوریانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به واگذاری اراضی منابع طبیعی به دامداران در راستای طرح خروج دام از جنگل و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در این اراضی، باید ضمن تشکیل کارگروه تخصصی و ایجاد ساز و کار مناسب، اقدامات مقتضی در این خصوص صورت گیرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران تصریح کرد: در راستای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ظرفیت بسیار خوبی در دهیاران وجود دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

پوریانی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان)، افزود: حل مشکلات اجتماعی مرتبط با دانش آموزان مختص اداره کل آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر مشکلات مبتلابه دانش آموزان به عنوان قشر مهمی از جامعه باشند.