تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3811794
شناسه : 3811794
تاریخ :
برنامه جهانی غذا: خطوط کمک‌های غذایی به شمال غزه قطع شده است اقتصاد ایران: برنامه جهانی غذای امروز شنبه در بیانیه‌ای هشدار داد که خطوط کمک‌های غذایی به شمال غزه قطع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما فلسطین، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP)گفت که تشدید خشونت‌ها در شمال نوار غزه پیامدهای فاجعه‌آمیزی بر امنیت غذایی هزاران خانواده فلسطینی دارد.

این سازمان تاکید کرد: نقاط توزیع غذا در شمال غزه به علت عملیات نظامی اسرائیل و دستوراتی که برای تخلیه این اماکن صادر شده بسته شده است.

هشدار این سازمان بین المللی پس از آن صورت می‌گیرد که مردادماه امسال، یکی از کارکنان سازمان امدادرسان آشپزخانه مرکزی جهانی در مرکز غزه کشته شد.

پیش از این نیز، ارتش رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین گذشته خودروی کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی را در شهر رفح در مرکز نوار غزه بمباران کرد که طی آن ۷ نفر از اتباع استرالیا، انگلیس، لهستان، آمریکا و کانادا کشته شدند.

حمله فروردین به کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی، ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیده و به مناطق شمالی آن رفته بودند.

این حمله با موجب انتقاد و محکومیت کشورها و نهادهای مختلف بین المللی روبه رو شد.