تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3811786
شناسه : 3811786
تاریخ :
به زمان‌بندی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق پایبندیم اقتصاد ایران: رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق ضمن بررسی تحولات منطقه بر پایبندی پاریس به جدول زمان‌بندی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، «امانوئل ماکرون» نخست‌وزیر فرانسه و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در تماسی تلفنی به بحث و بررسی پیرامون تحولات منطقه و روابط ۲ سویه میان پاریس و بغداد پرداختند.

۲ طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت سوق‌دادن تمامی تلاش‌ها به سوی توقف جنگ و یاری به ملت‌های فلسطین و لبنان که در معرض حمله‌های خصمانه مستقیم قرار گرفته‌اند تاکید کردند.

نخست‌وزیر عراق در این تماس تلفنی همچنین آمادگی بغداد را برای مشارکت در کنفرانسی که قرار است از سوی فرانسه برای بسیج تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جهت تثبیت امنیت در منطقه و کاهش آثار و پیامدهای جنگ خصمانه در آن برگزار شود، اعلام کرد.

علاوه بر این السودانی از اقدامات عراق برای برگزاری کنفرانسی مشابه در بغداد پایتخت عراق خبر داد.

از سوی دیگر رئیس جمهور فرانسه نیز در خصوص پایان حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید کرد که پاریس به جدول زمان‌بندی خروج این نیروها از عراق و حرکت به سوی به روابط سازنده ۲ سویه پایبند است.