تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3811752
شناسه : 3811752
تاریخ :
افزایش بیش از ۵۰ درصدی فروش خودروهای برقی در چین اقتصاد ایران: عصر خودرو- برگزاری رویترز با اشاره به آمار و اطلاعات به دست آورده، از افزایش بیش از ۵۰ درصدی فروش خودروهای برقی در چین خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، فروش خودروهای سواری چین در سپتامبر 4.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 2 میلیون و 130 هزار دستگاه خودرو رسید.

این رشد به دلیل یارانه‌های دولتی برای تشویق تعویض خودروهای قدیمی به خودروهای برقی باتری‌دار بوده است. همچنین فروش خودروهای برقی و هیبریدی 50.9 درصد افزایش یافته و 52.8 درصد از کل فروش را تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش، فروش خودروهای بنزینی در ماه جاری کاهش یافته و به بالای یک میلیون دستگاه خودرو رسید، اگرچه نسبت به سال گذشته همچنان کمتر از یک میلیون و 290 هزار دستگاه خودرو بوده است.

این گزارش می‌افزاید: چین درحال حاضر بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان است و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه یارانه‌ها و افزایش تولید، فروش در سه‌ماهه چهارم افزایش یابد.

داده‌های صنعتی حاکی از آن است که طی 9 ماه گذشته فروش کلی خودروها شامل خودروهای تجاری 1.7 درصد کاهش یافته اما صادرات خودروها 22 درصد افزایش یافته و به سه میلیون و 560 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

در بخشنامه وزارت بازرگانی چین که اواخر مرداد ماه گذشته در خبرگزاری‌های این کشور منتشر شد، آمده است: یارانه‌ها برای تعویض خودروهای سواری جدید از 10 هزار یوان (معادل یک هزار و 399 دلار) به 20 هزار یوان (معادل حدودی 2 هزار و 793 دلار) یعنی 2 برابر افزایش یافته است.

یارانه‌ها برای تعویض خودروهای سواری با سوخت بنزینی نیز از هفت هزار یوان (معادل حدودی 978 دلار) به 15 هزار یوان (معادل حدودی 2 هزار و 100 دلار) افزایش یافته است.

این سیاست جدید برای همه درخواست‌های یارانه‌ای که از پنج اردیبهشت سال جاری (24 آوریل) تا 21 دی ماه (10 ژانویه 2025) ارائه شده است، اعمال خواهد شد.