تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3811631
شناسه : 3811631
تاریخ :
شاهکار جدید BMW تولید می‌شود اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدل جدید Skytop M۸ Targa نام گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چند ماه پیش بود که BMW کانسپت جدید کانورتیبل (سقف متحرک/کروک) را معرفی کرد ولی این خودرو آنچنان زیبا بود که فکر کردیم مثل بسیاری از نمونه های اولیه شرکت لوکس آلمانی روی خط تولید را نخواهد دید، اما حالا این کمپانی اعلام کرده مدل Skytop به تعداد محدود تولید خواهد شد.

شرکت BMW اعلام کرد فقط 50 دستگاه از این خودرو تولید می‌شود و همه آنها فروخته شده‌اند.

 

هنوز قیمت رسمی برای این اثر هنری اعلام نشده اما گمان می‌رود هر خودرو برای خریداران چیزی حدود 500.000 یورو معادل 547 هزار دلار هزینه داشته باشد.

در بخش فنی این خودرو به سیستم تمام چرخ محرک یا All Wheel Drive مجهز است. پیشرانه 4.4 لیتری V8 با دو توربو روی مدل نصب شده که قدرت 617 اسب بخار را از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌کند.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.3 ثانیه طول می‌کشد که برای یک رودستر لوکس ایده‌آل است.

طراحی بیرونی به سبک همیشگی و فوق‌العاده جذاب BMW انجام شده و بخش جلویی شبیه به کوسه در حالت حمله است. در حالی که مدل M8 Convertible دارای سقف اتوماتیک چرمی است، مدل Skytop به پنل مجهز شده که باید دستی جابجا شوند. پنل های سقف متحرک با چرم مصنوعی کاور شده‌اند و در صندق عقب جاگذاری می‌شوند، البته چرم مصنوعی بودن جنس سقف احتمال خرابی آن در باران را دارد که باید به عنوان نمره منفی طراحی این خودرو در نظر گرفت.

تریم داخلی شباهت زیادی به مدل های معمولی BMW دارد و بسیار ساده است، اما به نظر بسیاری از کارشناسان و طراحان خودرو، این طراحی ساده در خودرویی به قیمت رولز رویس صرفا چیز بدی نیست. حداقل آشنا بودن داشبورد به چشم راننده بهتر از این است که مثل بسیاری از خودرو های جدید فقط نمایشگر های بزرگ به طراحی و جنس مدل های ارزان اضافه کرد.

در زبان طراحی لوکس BMW سادگی حرف اول را می‌زند تا چند گجت جدید که عملا بیشتر مواقع استفاده‌ای ندارند. می‌توان گفت که این خودرو نماد قدرت، زیبایی و سادگی است.