تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3810313
شناسه : 3810313
تاریخ :
قطع برق ۳.۲ میلیون مشترک در آمریکا به دلیل طوفان اقتصاد ایران: وزیر امنیت داخلی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید اعلام کرد حداقل ۱۰ نفر در جریان طوفان میلتون جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳.۲ میلیون خانه و محل کسب و کار در خاموشی به سر می‌برند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طوفان میلتون پس از ایجاد خرابی‌های گسترده در سرتاسر فلوریدا وارد اقیانوس اطلس شده است. این طوفان جان 10 نفر را در آمریکا گرفته و میلیون‌ها نفر را در خاموشی قرار داده اما خوشبختانه باعث بالا آمدن شدید آب دریا که همه از آن می‌ترسیدند نشده است.
ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا گفت این ایالت از بدترین سناریویی که برای آن پیش‌بینی شده بود جان سالم به در برده، اما باز هم نسبت به خرابی‌های گسترده و سیل ایجاد شده هشدار داد.
آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید اعلام کرد حداقل 10 نفر در جریان این طوفان جان خود را از دست داده‌اند. 27 گردباد فلوریدا را طی این طوفان درنوردیده بود.


از جا درآمدن تیرهای بتنی برق و کامیون‌های سرنگون شده حاکی از قدرت این گردبادها بوده است.
بیش از 3.2 میلیون خانه و محل کسب و کار در فلوریدا در روز پنجشنبه بدون برق بودند. برق بسیاری از این واحدها از دو هفته پیش و پس از طوفان هلن قطع بوده است.
مقامات هشدار داده‌اند این ایالت همچنان در خطر بالا آمدن آب رودخانه پس از 457 میلیمتر بارندگی طی طوفان قرار دارد. 
به نظر می‌رسد هشدار تخلیه خانه‌ها جان بسیاری از شهروندان را نجات داده چون بیش از 90 هزار نفر از آنها به پناهگاه رفته بودند.
میلتون چهارشنبه شب به صورت یک طوفان درجه 3 به سواحل غربی فلوریدا رسید. سرعت بادهای این طوفان 205 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. 
انتهای پیام/10