تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3810289
شناسه : 3810289
تاریخ :
تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار برای خرید ماشین‌آلات حوزه سلامت اقتصاد ایران: رییس سازمان غذا و دارو از تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای خرید ماشین‌آلات تولید حوزه سلامت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با اشاره به مشکلات قطعی برق تولیدکنندگان حوزه سلامت، گفت: سال گذشته و امسال به‌طور مکرر مسئله قطعی برق تولیدکنندگان حوزه سلامت را از وزیر نیرو و معاونان ایشان پیگیری کردیم؛ چرا که قطع برق مساوی قطع تولید و ایجاد کمبود است.

وی در ادامه از تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای خرید ماشین‌آلات تولید حوزه سلامت خبر داد و افزود: در جلسه با مسئولان بانک مرکزی مقرر شد این اعتبار با ارز تالار دوم و با معرفی سازمان غذا و دارو به بانک ارائه شود.

محمدی همچنین به مشکلات مربوط به تعرفه‌های گمرکی اشاره کرد و گفت: امسال پیشنهاد دادیم تا زمان ابلاغ تعرفه‌های جدید، تعرفه‌های قبلی به قوت خود باقی بمانند تا از بروز مشکلات در ترخیص کالاها جلوگیری شود.

وی از توافقات جدید با بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات ۱۰.۹۰ نیز خبر داد و افزود: با این امکان واردکنندگان می‌توانند با اعلام سازمان، ۱۰ درصد ارز کالای وارد شده را نقدا و ۹۰ درصد آن را به صورت اعتباری طی ۵ ماه پرداخت کنند.