تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3810285
شناسه : 3810285
تاریخ :
۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استان سمنان جذب شد اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان با اشاره به پایان سال مالی دولت، گفت: به همت دستگاه‌های اجرایی ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استان جذب شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به وضعیت اعتباری استان سمنان در سال جاری، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی استان سمنان به همت دستگاه‌های اجرایی و مدیران جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه شامل تسهیلات مرتبط با تولید و اشتغال در استان سمنان جذب شده است، افزود: در زمینه جذب اعتبارات شاهد اقدامات خوبی در استان بودیم که جای تقدیر از دستگاه‌های اجرایی دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ از جهت اشتغال به خصوص برای روستاییان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اهمیت دارد، بیان کرد: سمنان در زمینه تعهد اشتغال و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رتبه اول کشور را در سال ۱۴۰۳ در اختیار دارد.

هاشمی با بیان اینکه همانطور که بعد از جذب اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی اعلام و در شورای برنامه ریزی استان سمنان هم مطرح شد، آب شرب روستایی و شهری یکی از مهمترین اولویت‌های استان است.

وی همچنین از ایجاد ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان سمنان بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ خبر داد و ابراز کرد: در این بازه زمانی اندازه ۲۵ سال قبل در استان سمنان جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته که می‌تواند منشأ خیر و توسعه اقتصادی خوبی در استان باشد.