تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3810087
شناسه : 3810087
تاریخ :
حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است اقتصاد ایران: شیراز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین یادروز حافظ گفت: حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است که سالکان این مسیر، عرفان را از حافظ آموخته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری شب پنجشنبه در آیین یادروز حافظ در شیراز گفت: حافظ هویت ایرانیان و مخزن عشق و عرفان است که همه سالکان این مسیر، عرفان را از حافظ آموخته‌اند و بزرگترین سرمایه اجتماعی ایرانیان حافظ است.

وی با اشاره به اینکه حافظ مخزن حافظه تاریخی و بزرگترین ذخیره فرهنگی ایران است، ادامه داد: حافظ اکنون بزرگترین نیاز جامعه امروزی ایران برای رهیابی به آینده است و برای رسیدن به آینده‌ای درخشان باید از روح بخشی حافظ در جامعه استفاده کرد.

صالحی امیری افزود: اگر امروز جامعه با معضلات زیادی مواجه است جامعه از سرمایه‌های اجتماعی و حافظ فاصله گرفته است زیرا حافظ نماد صلح و دوستی است و بیش از هر زمان بشریت با ادبیات صلح‌آمیز حافظ آشنا شود زیرا حافظ روح جامعه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شیراز فراتر از شیراز بوده و این شهر تمدن ساز و قطب انسان سازی است و هویت شیراز بدون حافظ سرد و بی رمق است البته تمام ایرانیان حفظ کننده حافظ‌اند زیرا دیوان حافظ بعد از قرآن در تمامی خانه‌های ایرانیان و در تمامی جهان منتشر شده است.

وی ادامه داد: حافظ داروی شفابخش تمام دوران است و باید قدردان کسانی بود که حافظ را بزرگ می‌دانند از این رو نباید فراموش کرد که حافظیه حافظ ایران بوده و باید هر آنچه در توان داریم برای توسعه این آرامگاه بکار بگیریم.

صالحی امیری تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی در تلاش است تا تمامی مشکلات این بخش را تسهیل کرده تا بتوان حافظیه را به عنوان نگین درخشان گردشگری ایران به جهان معرفی کرد.