تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3810039
شناسه : 3810039
تاریخ :
قلعه‌نویی: دوپنالتی و دوامتیاز طلبکار شدیم/به بلوغ تاکتیکی رسیدیم اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که تیمش به بلوغ تاکتیکی رسیده از عملکرد این تیم در دیدار با ازبکستان ابراز رضایت کرد و گفت: دو پنالتی و دو امتیاز از این دیدار طلبکار شدیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از ازبکستان؛ امیر قلعه نویی پس از تساوی بدون گل تیم ملی ایران مقابل ازبکستان که در مرحله سوم انتخابی جام جهانی به میزبانی تاشکند رقم خورد، گفت: بابت بازی دو تیم تبریک می گویم آنها فوتبال خیلی با کیفیتی بازی کردند.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: به بازیکنانم افتخار می‌کنم که در جو سنگین امروز توانستند بازی با برنامه و درگیرشونده و تاکتیکی انجام دهند. از لحاظ آماری با وجود اینکه ۴۰ دقیقه را ۱۰ نفره بودیم بهتر از حریف عمل کردیم.

قلعه نویی درباره تصمیمات شبهه برانگیز داور مسابقه گفت: از داور بازی هم تشکر می‌کنم. او نزدیک به صحنه‌ها بود اما باید بگویم دو پنالتی و دو امتیاز از این بازی طلبکار شدیم. یک بار روی سردار آزمون خطا شد و دیگری هم خطای هند بود که باز هم می گویم تصمیم گیرنده داور بود که در مجموع داوری بسیار خوبی انجام داد.

قلعه نویی تاکید کرد: امیدگل و مالکیت توپ بیشتری داشتیم. این آمار نشان می‌دهد تیم ما به بلوغ تاکتیکی رسیده است. سه بازی کرده ایم که کلین شیت داشتیم. من معتقدم جز یک صحنه هیچ خطری روی دروازه ما نیامد. این بازی دیگر تمام شده است و از فردا به فکر قطر خواهیم بود.

«بعد از ۱۰ نفره شدن تعویض انجام دادید. آیا دنبال بردن ازبکستان همچنان بودید؟» قلعه نویی در پاسخ به این سال ابتدا به طعنه خندید و سپس گفت: شما خودتان جواب دهید. دو پنالتی و کلی کرنر و دو سه تا موقعیت را دروازه بان ازبکستان گرفت. آیا این نشان نمی‌دهد دنبال سه امتیاز بودیم؟ به نظرم باید بهترین بازیکن را دروازه بان ازبکستان معرفی می‌کردند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه شما روی ادب یک ایرانی به داور بابت نگرفتن دو پنالتی احترام گذاشتید، تصریح کرد: بگذارید ابتدا یک مثال بزنم. در بازی آلمان و اسپانیا یک پنالتی صد درصد برای آلمان گرفته نشد که روی جام تاثیر گذاشت که بعدا یوفا گفت تصمیم داور اشتباه بود.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: تشکر از این بابت است که داور شاید با VAR هم اشتباه کرده است. مهم این بود او سرعت بازی را نگرفت و به صحنه ها نزدیک بود. داور امروز خیلی بزرگ بود و در جام جهانی هم قضاوت کرده است . وظیفه ما تشکر از داور است.

قلعه نویی درباره عملکرد ازبک ها در این دیدار یادآور شد: وقتی یکسری صحنه مشکوک به اشتباه داوری علیه ازبکستان را بین دو نیمه دیدیم متوجه شدیم اتفاقی رخ نداده است ولی واقعا برای ما صد درصد پنالتی بود. به هر حال هرچه دیدیم تمام شد. باید رو به جلو نگاه کنیم.

سرمربی تیم ملی یران تاکید کرد: از تمام هواداران و رسانه های ایرانی که در این بازی حضور داشتند و حمایت کردند تشکر می کنم. فکر می کنم یکی از بهترین بازی های این گروه با وجود اینکه گلی رد و بدل نشد را شاهد بودیم.

قلعه نویی در پایان خاطرنشان کرد: ما در جام ملت ها دومین تیم از لحاظ ساختار دفاعی بودیم ولی گل های زیادی دریافت کردیم اما الان چهار بازی متوالی است که کلین شیت داشته ایم که دو بازی هم جلوی ازبک ها بود. ما آن موقع روی بدشانسی گل می خوردیم اما الان خدا را شکر ساختار دفاعی خود را به نحو احسن انجام می دهند. در دو بازی امارات و ازبکستان نگذاشتیم امید گل آنها به یک هم نرسد. امروز علی نعمتی اولین بازی ملی خود را کرد که به نظرم زودتر از اینها می توانست دعوت شود.