تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809927
شناسه : 3809927
تاریخ :
جشن دورهمی عکاسان اصفهان برگزار شد اقتصاد ایران: اصفهان- جشن بزرگ دورهمی عکاسان اصفهان عصر پنجشنبه با رونمایی از نشان این انجمن در مجموعه حوزه هنری برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جشن بزرگ عکاسان اصفهان عصر پنجشنبه در مجموعه حوزه هنری برگزار شد.

در این آئین احمد نوری مدیر حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: مدیریت حوزه هنری در دوره جدید، نسبت به ساماندهی مجموعه‌ها و هسته‌های هنری اهتمام ویژه دارد و وظیفه خود می‌داند که از هسته‌ها حمایت کند.

وی تاکید کرد: حوزه هنری در زمینه ایجاد هسته‌ها و رفع نیازهای آنان، حمایت می‌کند اما قرار نیست در برنامه‌های هسته‌ها دخالت کند بلکه وظیفه خود می‌دانیم برای تقویت هسته‌ها در همه قالب‌ها و سبک‌های هنری از آنان حمایت کنیم.

جشن دورهمی عکاسان اصفهان برگزار شد

مدیر حوزه هنری استان اصفهان، آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی را سه رکن اصلی هسته‌های هنری برشمرد و گفت: در اصفهان در حوزه عکس و عکاسی خلاء جدی حس می‌شد اما طی یک سال اخیر با شکل گیری مجمع عکاسان اصفهان تلاش‌هایی صورت گرفته و امروز گوشه‌ای از تولیدات شما دوستان را در نمایشگاه خواهیم دید.

در ادامه مجتبی مجلسی، مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان نیز با بیان اینکه یکی از نکات مثبت و تمایزات مدیریت جدید حوزه هنری، اهتمام به هسته‌های هنری بوده است، اظهار داشت: پیش از این همواره تلاش می‌کردیم که این درک را در یک مسؤول حاکمیتی ایجاد کنیم که برخی رویدادهای مردمی در حال شکل گیری است که باید از آن حمایت شود اما هیچ گونه وابستگی نیز به نهاد دولتی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه حوزه هنری تمام قد برای حمایت از هسته‌های هنری می‌ایستد، گفت: تجربه‌ای که ما در اصفهان از هسته‌های هنری داشتیم بسیار شیرین بوده است، هسته‌ها کم و کاستی‌های هم را پوشش می‌دهند و اتفاقات خوبی در این جمع و هسته عکاسان اصفهان شکل می‌گیرد.

همچنین روح‌الله جوانی، عکاس و مستندساز و عضو اصلی انجمن عکاسان ایران با بیان اینکه در حال حاضر دورهمی عکاسان اصفهان ۳۴۲ عضو دارد، اظهار داشت: اولین فعالیت این دورهمی اربعین ۱۴۰۱ بود و از مرداد ۱۴۰۲ فعالیت رسمی خود را با حمایت حوزه هنری اصفهان شروع کرد که کارگاه عکاسی اربعینی برگزار شد و خیل عظیمی از علاقه‌مندان شرکت کردند.

وی اضافه کرد: طی یک سال اخیر ۲۷ نشست تخصصی عکاسی برای هنرجویان برگزار شده و اکنون اعضای آن به ۳۴۲ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۶ نفر عکاس در نشست‌ها مشارکت داشتند و ارتقا یافتند.

جشن دورهمی عکاسان اصفهان برگزار شد

به گفته این عکاس مستندساز، هسته دورهمی عکاسان اصفهان طی یک سال اخیر چهار هزار و ۹۷۳ اثر در تورها و با موضوعات مختلف تولید کرده است که از این تعداد ۴۰ اثر برتر در نمایشگاه حوزه هنری از امروز به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در دورهمی بزرگ عکاسان اصفهان از نشان انجمن عکاسان اصفهان نیز رونمایی شد.