تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3809754
شناسه : 3809754
تاریخ :
یک خودروساز در چین گل کاشت اقتصاد ایران: عصر خودرو- جنرال موتورز، برای اولین‌ بار در سه ماهه گذشته در چین، خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی معمولی فروخت، اگرچه این نقطه عطف در حالی است که کل تحویل‌ها همچنان کاهش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز آمریکایی در سه ماه منتهی به سپتامبر بیش از 426 هزار خودرو فروخت که 53 درصد از این خودروها را خودروهای برقی باتری‌دار و  پلاگین هیبریدی‌ها تشکیل می‌دهند.

با این حال، فروش کلی نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است و بیش از سه چهارم تحویل‌های سه ماهه گذشته از سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز با سایک موتور و شرکت خودروسازی  چینی، وولینگ بوده است. بیوک، کادیلاک و شورلت کمتر از 100 هزار دستگاه را به خود اختصاص دادند.

انتقال سریع چین به خودروهای برقی و رقابت شدید بین خودروسازان داخلی، فروش و سودآوری تولیدکنندگان خارجی از جمله جنرال موتورز را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت در نیمه اول 210 میلیون دلار ضرر برای چین در مقایسه با اوج درآمد سالانه حدود 2 میلیارد دلار آمریکا بین سال‌های 2014 تا 2018 گزارش کرد.

استیو هیل، رئیس جنرال موتورز چین اظهار کرده است ما با تمرکز بر افزایش فروش و کنترل هزینه‌هایمان، اقدامات محتاطانه‌ای برای بازگشت به سودآوری در چین انجام می‌دهیم.

بلومبرگ گزارش کرد که این نقطه عطف تا حد زیادی با بازار گسترده‌تر چین مطابقت دارد، جایی که فروش خودروهای برقی و هیبریدی برای اولین‌بار در ماه جولای از خودروهای بنزینی معمولی فراتر رفت. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای موتور احتراق داخلی در هشت ماه اول سال 15 درصد کاهش یافته است.