تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809747
شناسه : 3809747
تاریخ :
افزایش ۳۴ درصدی رضایت ازپلیس در قم/کاهش ۲۸درصدی تصادف منجر به فوت اقتصاد ایران: قم- استان قم در بحث احساس امنیت شهروندان رتبه دوم کشور را دارد به طوری که رضایتمندی از پلیس ۳۴ درصد افزایش یافته و این استان بر اساس مطالعات افکار سنجی فراجا امن ترین شهر برای زنان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه روزی و بی شائبه نیروهای انتظامی است که همواره در راستای اعتلای نظام گام بر می‌دارند.

هفته فراجا فرصتی برای ارج نهادن به زحمات و جانفشانی‌های نیروهای انتظامی است که امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون‌مدار» نام گذاری شده است.

گام‌های مؤثر پلیس در سطح استان قم در ضمیمه پلیس هوشمند متجلی است و این امر در پلیس راهنمایی و رانندگی و سطح شهر نمایان است به طوری که به گفته رئیس پلیس راهور شهرستان قم در راستای هوشمندسازی معابر، ۲۹ چراغ راهنمایی و رانندگی هوشمند نصب شده است.

افزایش ۳۴ درصدی رضایت ازپلیس در قم/کاهش ۱۱درصدی تصادف منجر به فوت

در راستای تسهیل کنترل ترافیک و هوشمندسازی معابر و جاده‌های استان قم ۷۵ دستگاه دوربین ثبت تخلف، ۲۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری، چهار دستگاه سامانه عکس‌برداری ثابت، چهار دستگاه تابلوی پیام متغیر، یک دستگاه دوربین تردد شمار نصب شده است.

بحث استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین در استان قم محقق شده و در حال حاضر برای تحلیل مسائل و وضعیت جرایم از این امر استفاده می‌شود.

طی شش ماه سال جاری آمار نزاع جمعی و فردی به صورت چشمگیری کاهش یافته است و در این راستا اقداماتی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و هوشمندسازی انجام شده است.

سامانه ۱۹۷ و پلیس من از دیگر خدمات هوشمند پلیس است که در راستای تسهیل امور مراجعه کنندگان و رسیدگی به امور و شکایات شهروندان ارائه می‌شود.

تصادفات منجر به فوت در قم ۲۶ درصد کاهش یافته است

سبز اندیشان قمی در کاهش وقوع جرایم و سرقت‌ها و اقداماتی نظیر کاهش جرح و فوت ناشی از تصادفات شهروندان نیز پیشتاز هستند به گونه‌ای که آمار تصادفات عابران پیاده با وسایل نقلیه در سال جاری به نزدیک ۴۴ درصد رسیده و تصادف‌های منجر به فوت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

پلیس راهور شهرستان قم با رانندگان پر خطر که در بزرگراه‌ها و جاده‌ها تغییر مسیر ناگهانی می‌دهند و سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند، بدون مماشات برخورد جدی می‌کند و با اعمال قانون و جلسات آموزشی آنها را نسبت به برقراری امنیت راه‌ها و مردم توجیه می‌کند.

افزایش ۳۴ درصدی رضایت ازپلیس در قم/کاهش ۱۱درصدی تصادف منجر به فوت

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به جرح و فوت در استان قم

گزارش‌های حاصله از پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم حاکی از این است که مجموع تصادفات استان نسبت به سال گذشته کاهش نسبی داشته و تصادفات منجر به جرح و فوت ۱۱ درصد کاهش یافته است.

به گفته سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم تصادفات منجر به فوت موتور سیکلت از ۴۶ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته و فوت عابرین پیاده امسال به ۶۹ درصد رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در ادامه افزود: اقدامات لازم در راستای برخورد با تخلفات انجام شد که در این زمینه ۴۰ درصد افزایش توفیقات داشته‌ایم، ضمن اینکه رانندگان پر خطر از طریق سامانه‌های هوشمند در معابر غربالگری شدند و به آنها تذکر و آموزش داده شده است.

آمار سرقت در سطح شهر قم و شرارت‌های انجامی حاکی از این است که ۵۰ درصد کاهش یافته‌اند و بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ فقره کمتر شده‌اند و بوستان‌های سطح ظهر بدون نگرانی در حال رصد هستند.

فرماندهی انتظامی استان قم در زمینه اقدامات فرهنگی و اجتماعی نیز پیشتاز است به طوری که استان در بحث احساس امنیت شهروندان و توانمندی پرسنل انتظامی در انجام مأموریت‌ها رتبه دوم کشوری را دارد.

سرهنگ محمدرضا فرح‌بخش معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی قم در گفت و با خبرنگار مهر، گفت: استان قم بر اساس مطالعات افکار سنجی فراجا در بحث عبور و مرور زنان در ساعات پایان شب به لحاظ احساس امنیت رتبه اول کشور را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی قم ادامه داد: استان قم در بحث فوریت‌ها و حضور پلیس در محل صحنه جرم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

افزایش ۳۴ درصدی رضایت ازپلیس در قم/کاهش ۱۱درصدی تصادف منجر به فوت

سرقت منازل ۳۶ درصد و سرقت مغازه ۴۰ درصد کاهش یافته است

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم به خبرنگار مهر گفت: استان قم در سال گذشته در بحث کاهش جرم رتبه دوم کشوری را کسب کرده و آمار سرقت منزل در سال جاری به ۳۶ درصد و سرقت مغازه به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: استان قم به لحاظ امنیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوری که طی شش ماه نخست سال جاری آمار سرقت ۲۳ درصد، آمار قتل ۵۶ درصد و تلفات جانی در حوزه ترافیکی شهری ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اتباع ۲۰ درصد استان قم را در بر گرفته‌اند و مصمم هستیم تا این آمار به زیر ۱۰ درصد تا پایان سال جاری برسانیم.

فرمانده انتظامی استان قم ابراز کرد: برخی دستگاه‌ها و کارخانجات اتباع غیر مجاز را به کار گیری می‌کنند و از آنها این درخواست را داریم تا در برابر به کار گیری این افراد ممانعت کنند.

میزان رضایتمندی شهروندان قمی از پلیس ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است

سردار میرحیدری گفت: در شش ماه نخست سال جاری آمار شکایات ۴۷/۲ درصد و انتقادات ۲۶/۶ درصد کاهش یافته و میزان رضایتمندی از پلیس ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.