تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3809702
شناسه : 3809702
تاریخ :
احتمال واریزی ویژه به حساب بازنشستگان جدی شد اقتصاد ایران: نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی، اخیراً با حضور در مجلس و گفتگو با اعضای کمیسیون‌های مختلف، به‌دنبال اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت علی‌الحساب ۳ میلیون تومانی ماهانه برای سه‌ماهه دوم سال هستند. احتمال واریز این مبلغ وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تسنیم: نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی، اخیراً با حضور در مجلس و گفتگو با اعضای کمیسیون‌های مختلف، به‌دنبال اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت علی‌الحساب ۳ میلیون تومانی ماهانه برای سه‌ماهه دوم سال هستند. احتمال واریز این مبلغ وجود دارد.

اخیراً جلساتی با حضور محمد اسدی؛ رئیس عالی کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، علی‌اصغر بیات؛ دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته و علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. در این جلسات به بررسی مشکلات و مطالبات بازنشستگان پرداخته شد.

در این نشست‌ها، نمایندگان بازنشستگان خواستار اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق و رفع تبعیض‌های موجود شدند. همچنین، نمایندگان مجلس به‌طور مستقیم با رئیس سازمان برنامه و بودجه تماس گرفته و خواستار تسریع در اجرای متناسب‌سازی حقوق و پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان در سه‌ماهه دوم سال شدند.

در همین راستا، احمد میدری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پانزدهم مهرماه سال جاری نسبت به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی واکنش نشان داد. وی اعلام کرد که پس از برگزاری جلسات و با دستور معاون اول رئیس‌جمهور و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده است مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد.

وزیر رفاه این اقدام را یکی از گام‌های مهم دولت در جهت اجرای این طرح دانست.

میدری همچنین افزود که تا پایان سال جاری، مطابق قانون، مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت اوراق بدهی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل داده خواهد شد. این تصمیم بخشی از برنامه‌های میان‌مدت دولت برای تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت پرداخت مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی، نیز در تاریخ شانزدهم مهرماه سال جاری در تشریح جزئیات این طرح بیان کرد که با دریافت منابع مالی، فرآیند پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام بازنشستگان براساس قوانین مربوطه و در هماهنگی با مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی از پیگیری‌های رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تأمین منابع متناسب‌سازی قدردانی کرد و به دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای تأمین مالی این طرح اشاره کرد.

موسوی اعلام کرد که در گام نخست، ۸.۷ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص داده خواهد شد و این منابع به محض واریز، مطابق قوانین و در تعامل با مجلس، برای پرداخت علی‌الحساب و صدور احکام بازنشستگان استفاده خواهد شد.

این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی بازنشستگان برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی آنها و همچنین اهمیت همکاری مجلس و دولت در رفع این مشکلات است.

براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی با تأمین اعتبار لازم، مبلغ ۳ میلیون تومان را تحت عنوان علی‌الحساب برای سه‌ماهه دوم سال در قالب متناسب‌سازی پرداخت کند.

همچنین، پیش از این در تاریخ سیزدهم تیرماه سال جاری، مبلغ ۳ میلیون تومان برای ۴.۲ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی واریز شد. این مبلغ به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان برای ماه‌های فروردین تا خردادماه پرداخت شده است.

پ