تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809658
شناسه : 3809658
تاریخ :
هفتمین میز خدمت دستگاه قضا در بندر آستارا برگزار شد اقتصاد ایران: آستارا- هفتمین میز خدمت دستگاه قضا با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش طی سال جاری در روستای باغچه سرای آستارا برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، میز خدمت جهادی دستگاه قضا شهرستان آستارا ظهر پنجشنبه در روستای مرزی باغچه سرا با حضور «عباس جاذب» رئیس دادگستری و «یاسر همدمی» دادستان عمومی و انقلاب آستارا تشکیل شد.

هدف این برنامه، رسیدگی به مشکلات قضائی و حقوقی مردم و ارائه مشاوره‌های لازم در مسجد قدس این روستا بود بر همین اساس مسائل و مشکلات مراجعین توسط رئیس دادگستری و دادستان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای پیگیری پرونده‌ها صادر شد.

«عباس جاذب» رئیس دادگستری آستارا در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار مهر به ضرورت تشکیل شورای مشورتی در مساجد اشاره کرد و گفت: «ایجاد شورایی تحت عنوان «شورای صلح و سازش» با همکاری علمای مساجد و ریش سفیدان، می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک شایانی کند و دادگستری نیز از این شورا حمایت خواهد کرد.

وی همچنین به اهمیت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها تأکید کرد و افزود: هدف ما افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به دعاوی است.

جاذب به پایین بودن میزان صلح و سازش در آستارا نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و بیان داشت: دادگاه صلح با هدف ترویج صلح و سازش میان مردم ایجاد شده است.

هفتمین میز خدمت دستگاه قضا در بندر آستارا برگزار شد

دستگاه قضا به دنبال رفع مشکلات مردم است

«یاسر همدمی» دادستان آستارا نیز در این جلسه در گفت و گو با خبرنگار مهر، بر اهمیت تحقق عدالت و رضایت عمومی تأکید کرد و گفت: اسلام به صلح و سازش اهمیت ویژه‌ای داده است، تا جایی که صلح بهتر از یک سال عبادت محسوب می‌شود.

یاسر همدمی همچنین بر احیای حقوق عامه، تأمین امنیت و سلامت عمومی تأکید کرد و گفت: دستگاه قضا به دنبال رفع مشکلات مردم و تسریع در پروژه‌های ملی و استانی است.

وی در پایان به موضوع حقوق عامه به عنوان یکی از اولویت‌های دستگاه قضا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با مدیرانی که در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.