تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809645
شناسه : 3809645
تاریخ :
برگزاری ۳۶ جلسه رفع موانع تولید با سرمایه‌گذاران کردستان اقتصاد ایران: سنندج_بازرس کل کردستان گفت: ۳۶ جلسه در راستای رفع موانع تولید با سرمایه گذاران استان طی شش ماه اول سال‌جاری برگزار شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هوایی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تأسیس سازمان بازرسی اظهار کرد: اصحاب رسانه رکنی از نظارت در جامعه محسوب می‌شود و سالروز سازمان بازرسی را به اصحاب رسانه و کارکنان بازرسی استان تبریک گفت.

وی افزود: عام‌ترین مرجع نظارتی سازمان بازرسی است و وظایف گسترده‌ای به این سازمان محول شده است.

وی یکی از سختی‌های کار این سازمان را کمبود نیرو دانست و بیان کرد: علیرغم کمبود نیرو توفیقات خوبی را هر ساله به دست آورده‌ایم و سه سال متوالی در ارزیابی‌های کل کشور رتبه برتر کشور را کسب کردیم.

بازرس کل کردستان تمرکز روی موضوعات کلان استان را از اولویت‌های این سازمان دانست و اضافه کرد: از مسائل جدی استان مشکل زمین است و در بحث تأمین زمین برای پروژه‌های عمرانی و هم در بحث زمین خواری مشکلات در استان وجود دارد.

شناسایی ۱۹۰۰ هکتار از اراضی ملی تصرف شده

هواسی به اقدامات شش ماه اخیر این سازمان پرداخت و گفت: هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی ملی، زراعی که تصرف یا تغییر کاربری داشته احصا شده و دستگاه‌های اجرایی مکلف به طرح دعوا شده‌اند.

وی افزود: در حوزه اراضی شهری و دولتی یک میلیون و ششصد هزار متر مربع زمین شناسایی شده است که در رفع تصرف و تغییر کاربری دستورات لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: تمرکز بر روی اراضی در معرض خطر است که اگر اراضی مغایرتی با کاربری ثبت شده دارد و همچنین اراضی بایر شناسایی و بررسی شود.

بازرس کل کردستان اضافه کرد: بیش از ۲۲ هزار اراضی سنندج به ارزش تقریبی یک همت شناسایی شده و۳۰۰ فقره در شهرهای بانه مریوان با مساحت ۱۲۲ هزار مترمربع شناسایی شده است.

وصول ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معوق و فرار مالیاتی در کردستان

هواسی به بحث وصول حقوق دولتی و فرار مالیاتی پرداخت و اضافه کرد: در سه ماه اول سال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معوق و موارد ناشی از برداشت غیرمجاز معادن شناسایی شدند که تکلیف شده وصول شوند و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن وصول شوند.

وی یکی از راههای فرار مالیاتی را نامشخص بودن حساب بانکی افراد دانست، و افزود: بانک‌ها مکلفند گردش‌های مالی مشکوک و رقم بالا را اعلام کنند و در بررسی یکی از بانک‌ها بیش از چهار همت گردش مالی شناسایی شده که مربوط به افرادی است که پرونده مالیاتی نداشته اند.

وی اذعان کرد: در حوزه نظارت سال گذشته بیش از ۱۸۰ گزارش آسیب شناسی را ارسال کردیم که امروز از ۶ جلد کتاب را جمع‌بندی کردیم و ظرفیت‌ها و چالش‌های استان را در بخش درمان، آموزش، اقتصادی، زیرساخت و غیره آماده کردیم تابه مسؤولان استان ارائه شود.

تشکیل کمیسیون‌های علمی و تخصصی در کردستان

بازرس کل کردستان خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های علمی تخصصی امسال در هشت موضوع مهم استان تشکیل شده است که موضوعات آنها شامل راهکارهای تحقق شعار سال برای رفع موانع تولید، اشتغال به تحصیل و ترک تحصیل، تهدیدات بهداشتی مربوط به سگ‌های و بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان است.

هواسی اضافه کرد: طبق قانون برنامه ششم مؤسسات و شرکت‌ها، معادن بزرگ مکلفند حساب بانکی را داخل استان بیاورند که گردش حساب شرکت‌ها ۳۰ همت است که ۵۰ درصد گردش حساب شر کت‌های استان را شامل می‌شچد.

وی گفت: ارتباط مدیران نظارتی با مردم و دیدار چهره به چهره از اقدامات سازمان است که در طول هفته انجام می‌شودتا مردم مطالبات خود را مطرح و دستگاه مربوطه مکلف به پیگیری آن شود.

وی تصریح کرد: در حوزه جرایم کیفی برای پنج نفر از افراد مجرم محکومیت قطعی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه تحقق شعار سال اقدامات زیادی انجام شده است که شناسایی ظرفیت‌های بهینه استان و تاکیدبر بهره برداری از این ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال از جمله این اقدامات بوده است.

بازرس کل کردستان اضافه کرد: آمادگی پیگیری و حمایت از سرمایه‌گذاران در استان را داریم و در سال‌جاری ۳۶ جلسه در راستای رفع موانع تولید با سرمایه گذاران استان انجام شده است.