تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809644
شناسه : 3809644
تاریخ :
ضریب رشد آبزی پروری ایران از جهان بالاتر است اقتصاد ایران: جویبار- رییس سازمان شیلات ایران گفت: ضریب رشد آبزی پروری در جهان چهار درصد ولی در ایران ۵.۸ درصد است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر پنجشنبه در حاشیه آئین آغاز صید ماهیان استخوانی در مازندران سخت وزیان آور محسوب شدن شغل صیادی را از دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: وزارت تعاون وعده داده اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را تأمین کند.

وی بابیان این میزان تولید آبزیان در سند امنیت غذایی ۲.۶ میلیون تن ترسیم شده است، گفت: این میزان در برنامه هفتم ۱.۸ میلیون تن برنامه ریزی شده است.

وی سهم آبزی پروری را ۹۵۰ هزار تن، سهم صید و صیادی را ۸۵۰ هزار تن در برنامه هفتم بیان کرد و گفت: در مأموریت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری علاوه بر توسعه سواحل مکران، سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور یکی از موضوعات اساسی و نقش آفرینی شیلات بوده است.

حسینی با بیان این که آبزی پروری سبب غنی سازی خاک و آب می‌شود، گفت: ضریب رشد آبزی پروری در کشور ۵.۸ درصد بود که میزان رشد آن در مازندران بالای ۶.۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان شیلات ایران با عنوان این که کار شیلاتی تیمی و گروهی است، گفت: اگر محققان، بهره بردار و مدیران پای کار نیایند امکان تحول آفرینی وجود ندارد.

وی رشد و توسعه، حفظ پایداری را از جمله مؤلفه‌ها ذکر کرد و گفت: ۷۰ درصد گونه‌های دریایی در دریای خزر کوچ رو هستند و بخش بهره بردار در شمال کشور و مازندران به عنوان یک الگو برای تکثیر و رهاسازی ماهیان نقش آفرینی کرده است.

حسینی گفت: اقتصاد دریا محور به مفهوم نگرش کلی کشور به سمت اقتصاد دریامحور است و خوداتکایی در حوزه آبزی پروری باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ضریب رشد آبزی پروری در جهان چهار درصد ولی در ایران ۵.۸ درصد است و برای تحقق برنامه باید به رشد هشت درصدی برسیم و برای تحقق آن باید