تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3809583
شناسه : 3809583
تاریخ :
کمتر از 100 کودک در سه شیرخوارگاه تهران اقتصاد ایران: مدیرکل بهزیستی استان تهران در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی تهران، با تأکید بر نقش حیاتی خیرین در تأمین منابع مالی و بازسازی شیرخوارگاه شبیر، اعلام کرد که با تلاش‌های انجام شده، هم‌اکنون هیچ کودکی بیش از سه ماه در این مراکز نگهداری نمی‌شود. وی همچنین به بهبود شرایط نگهداری و ترخیص کودکان اشاره کرد و خواستار تشکیل مجمع خیرین حامیان معلولان برای افزایش حمایت‌های اجتماعی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، محمد نصیری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، در اختتامیه هفته فرهنگی تهران با تأکید بر خیرخواهی به عنوان یک ویژگی اساسی در فرهنگ ایرانیان، به نقش خیرین در بازسازی و اداره شیرخوارگاه شبیر اشاره کرد و گفت: هزینه نگهداری این مرکز در سال گذشته بالغ بر شش میلیارد تومان بود که به طور کامل توسط خیرین تأمین شده است.

نصیری ضمن بزرگداشت یاد مرحوم سلیمی، که همواره در فعالیت‌های خیرخواهانه پیشگام بود، گفت: در تهران چهار شیرخوارگاه وجود دارد، اما بسیاری تنها با شیرخوارگاه آمنه آشنا هستند. شیرخوارگاه‌های ترکمانی و شبیر به دلیل فرسودگی غیرقابل استفاده بودند. او یادآور شد که مرحوم سلیمی به درخواست او برای ساخت شیرخوارگاه، با همراهی دیگر خیرین، اقدام به ساخت این مرکز کرد.

وی به کاهش قابل توجه تعداد کودکان در مراکز بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته، میانگین کودکان نگهداری شده در این مراکز ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بود، در حالی که اکنون این تعداد به کمتر از ۱۰۰ کودک کاهش یافته است. نصیری همچنین اعلام کرد که هیچ کودکی بیش از سه ماه در این مراکز باقی نمی‌ماند، چرا که بسیاری از آن‌ها یا به خانواده‌های خود بازگشته‌اند یا به فرزندخواندگی سپرده شده‌اند.

نصیری به بهبود وضعیت کودکان کار اشاره کرد و افزود: با تلاش خیرین، وضعیت این کودکان نیز به مراتب بهتر شده است و دیگر به وضوح آن‌ها را در خیابان‌ها نمی‌بینیم. او از وجود ۲۰۰ تخت خالی برای بیماران اعصاب و روان و ۵۰۰ تخت برای سالمندان مجهول‌الهویه خبر داد و این موفقیت‌ها را نتیجه تلاش‌های خیرین دانست.

محمدرضا کارگری، عضو مجمع خیرین کشور، با بیان این که رسانه‌ها می‌توانند در بهبود وضعیت سلامت و معلولان نقش مؤثری ایفا کنند، خواستار تشکیل مجمع خیرین حامیان معلولان شد.

احمد قیومی، فرماندار تهران، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این مرکز در گذشته توسط قاضی شبیر اهدا شده است، به اهمیت مشارکت خیرین در حمایت از کودکان اشاره کرد و گفت: با کاهش بوروکراسی، روند اداری برای یافتن خانواده‌های جدید برای کودکان تسهیل شده است. وی همچنین به نیاز به اصلاح قوانین برای حمایت از خیرین تأکید کرد.