تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809536
شناسه : 3809536
تاریخ :
اولین کشتی حمل بچه ماهی زنده جنوب کشور در استان بوشهر ساخته شد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر از ساخت و به بهره برداری رسیدن اولین کشتی حمل بچه ماهی زنده در جنوب کشور در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از به بهره برداری رسیدن اولین کشتی حمل بچه ماهی زنده در جنوب کشور خبر داد، گفت: کشتی حمل بچه ماهی زنده به سفارش شرکت راموز شهرستان تنگستان ساخته شده است و این کشتی برای حمل بچه ماهی زنده برای ذخیره سازی در قفس‌های پرورش ماهی استفاده خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: این شناور که راموز ۱۱۰ نامگذاری شد است شامل ۱۲ مخزن ۶۰ متر مکعبی است که ظرفیت مجموع مخازن ۷۲۰ متر مکعب است که ظرفیت حمل ۵۰۰ هزار بچه ماهی ۵۰ گرمی در هر سفر را دارا می‌باشد.

امینی در رابطه با اندازه این شناور گفت: طول این شناور ۴۶ متر و عرض آن ۹/۵ متر است و این شناور تغییر کاربری شده و از شناور دوبه جنرال کارگو تبدیل به کشتی حمل ماهی زنده شده است.

امینی تصریح کرد: یکی از مواردی که در بارگیری و تخلیه ماهی مطرح بود موضوع استفاده از پمپ انتقال ماهی بوده است که در برخی موارد باعث استرس و آسیب به بچه ماهیان می‌گردید، که در این شناور با توجه به طراحی که انجام شده است تخلیه ماهی به صورت سلولی انجام می‌شود.