تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3809478
شناسه : 3809478
تاریخ :
پیش‌بینی جوی ناپایدار در کشور: باران و باد شدید تا پایان هفته اقتصاد ایران: با نزدیک شدن به پایان هفته، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وقوع بارش باران و وزش باد شدید در اکثر نقاط کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به ننقل از ایسنا،صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور گفت: براساس آخرین نقشه‌های همدیدی، امروز پنجشنبه ۱۹ مهرماه در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و شرق فارس، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد رگبار رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود. در مناطق مستعد، همچنین خیزش گرد و خاک نیز محتمل است.

وی افزود: برای روز جمعه ۲۰ مهرماه، در استان‌های گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات شرق اردبیل، و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، در روز شنبه ۲۱ مهرماه، بارش باران در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی همچنین هشدار داد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۲ و ۲۳ مهرماه) نیز در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال خراسان شمالی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک نیز وجود دارد.

ضیاییان همچنین اعلام کرد که از پنجشنبه تا شنبه (۱۹ تا ۲۱ مهرماه)، دریای خزر متلاطم و مواج خواهد بود. این وضعیت می‌تواند برای شناگران و مسافران خطرآفرین باشد و توصیه می‌شود از رفت و آمد به سواحل در این مدت خودداری شود.

در مورد وضعیت آسمان تهران، وی خاطرنشان کرد که برای روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه، آسمانی صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، با دماهایی بین ۱۹ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد. همچنین برای روز جمعه ۲۰ مهرماه، آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و دمایی بین ۱۹ تا ۳۰ درجه پیش‌بینی شده است.

با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، شهروندان توصیه می‌شود برای ایمنی بیشتر، از سفرهای غیرضروری در مناطق تحت تأثیر این شرایط جوی خودداری کنند و مراقب تغییرات ناگهانی دما و وضعیت جوی باشند.