تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3809468
شناسه : 3809468
تاریخ :
دور تازه نافرمانی در ارتش اسرائیل و هشدار جدی به نتانیاهو اقتصاد ایران: تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست از همه یگان‌های ارتش اشغالگر در پیامی خطاب به نتانیاهو و سایر مقامات سیاسی و نظامی این رژیم هشدار دادند که اگر توافقی برای تبادل اسرا و آزاد کردن اسرای اسرائیلی از غزه حاصل نشود، آنها از ارتش خارج خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری دیروز از دور جدید نافرمانی در ارتش رژیم صهیونیستی در پی امتناع مقامات این رژیم از امضای توافق آتش بس و تبادل اسرا خبر دادند.

روزنامه عبری هاآرتص در این زمینه گزارش داد که 130 نظامی اسرائیلی به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هشدار داده‌اند، در صورتی که توافقی برای تبادل اسرا حاصل نشود، آنها از خدمت امتناع خواهند کرد.

در طوماری که نظامیان صهیونیست امضا کرده‌اندف خطاب به نتانیاهو، وزرای کابینه وی، و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی آمده است: اکنون مشخص شده که ادامه جنگ در غزه نه تنها بازگشت گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) را از غزه به تاخیر می‌اندازد؛ بلکه جان بسیاری از آنها را تهدید می‌کند، همانطور که شماری از این گروگان‌ها در نتیجه حملات ارتش اسرائیل در غزه کشته شده‌اند و تعداد گروگان‌های کشته شده بسیار بیشتر از آنهایی است که در عملیات‌های نظامی آزاد شدند.

در این طومار که به امضای نیروهای ذخیره از جمله نیروهای زرهی، توپخانه‌ای، فرماندهی جبهه داخلی، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی رسیده، تاکید شده است: ما که جان خود را در این جنگ به خطر می‌اندازیم، اعلام می‌کنیم که اگر کابینه فوراً مسیر خود را تغییر نداده و برای رسیدن به توافقی جهت بازگرداندن گروگان‌ها تلاش نکند، ما دیگر نمی‌توانیم به خدمت ادامه دهیم. برای برخی از ما خط قرمزها کاملا رد شده و ما نزدیک به روزی هستیم که با قلب‌هایی شکسته از ارتش خارج خواهیم شد.

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که طبق ارزیابی‌های موجود اکنون 101 اسرائیلی در اسارت حماس در غزه هستند و ده‌ها نفر از اسرای اسرائیلی در حملات ارتش اسرائیل به غزه کشته شدند.

تحلیلگران امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در اوج جنگ غزه، حدود دو سوم نیروی رزمی اسرائیل را نیروهای ذخیره تشکیل می‌دادند که شامل حدود 300 هزار نیرو هستند؛ این در حالی است که نیروهای دائمی ارتش اسرائیل نصف نیروهای ذخیره بوده و تعداد آنها 150 هزار نفر است.

این تحلیلگران تاکید کردند، برخلاف نیروهای دائمی ارتش، نیروهای ذخیره جزء افراد عادی هستند که شغل دیگری دارند و باید از خانواده‌های خود حمایت کنند؛ اما اکنون مجبور به مشارکت در نبردهای سنگین در غزه هستند.

بیش از یک سال از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد و این جنگ نه تنها برای صهیونیست‌ها اهدافشان را محقق نکرده است؛ بلکه به جنگی فرسایشی و هزینه‌بر (هم سیاسی، نظامی و هم حیثیتی) تبدیل شده است. به همین دلیل طی ماه‌های اخیر صدها تن از نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل دست به تمرد زده و گفته‌اند، حتی در صورت مجازات هم حاضر به بازگشت به جبهه غزه نیستند.

وب سایت عبری والا در گزارشی به کمبود نظامیان در ارتش اشاره کرد و نوشت که ارتش اسرائیل از این مسئله رنج می‌برد و به همین دلیل به دنبال ایجاد لشکر جدیدی برای انجام مأموریت‌های مختلف است. این لشکر، شامل زنان و مردان نظامی است که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و یا داوطلب و از طبقه حریدی‌ها (صهیونیست های ارتودوکس افراطی) هستند.

انتهای پیام/