تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809467
شناسه : 3809467
تاریخ :
پایش آب‌گیرهای طبیعی شیروان تا زمان حضور پرندگان مهاجر ادامه دارد اقتصاد ایران: بجنورد_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: گشت و پایش سد گلیل و آبگیرهای طبیعی شیروان تا زمان حضور پرندگان مهاجر ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

میثم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی، گشت و پایش سد گلیل و آبگیرهای طبیعی شیراون در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: هدف از انجام این بازدید، پیشگیری از شیوع گسترده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی بومی و مهاجر در خراسان شمالی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان تصریح کرد: تا زمانی که پرندگان مهاجر در این شهرستان حضور دارند، این پایش‌ها ادامه داشته و به طور مداوم کارشناسان، حیات وحش منطقه را رصد نموده تا در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم را انجام دهند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تلفات و موارد مشکوکی در این خصوص مشاهده و گزارش نشده است.

باقری خاطر نشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود، در صورت مشاهده هر گونه تلفات مشکوک پرندگان وحشی از دست زدن به لاشه خودداری نموده و مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره ۳۶۳۴۷۸۵۳ به اداره محیط زیست اطلاع دهند.