تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809223
شناسه : 3809223
تاریخ :
۱۷۲۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در خوزستان تأیید نهایی شدند اقتصاد ایران: اهواز - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تایید نهایی ۱۷ هزار و ۲۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین جعفرزاده افشاری چهارشنبه شب در حاشیه هفتمین جلسه شورای مسکن استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مجموع ۶۰ هزار و ۴۰۰ متقاضی ثبت‌نام‌شده در طرح جوانی جمعیت و قانون چهار فرزندی، ۱۷ هزار و ۲۰۰ متقاضی تأیید نهایی شده و تاکنون به سه هزار و ۵۶۰ متقاضی در هشت شهرستان، زمین واگذار شده است.

وی از ثبت‌نام ۳۷۴ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این استان خبر داد و گفت: ۶۰ هزار نفر از این متقاضیان، خواستار دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: از این تعداد، ۳۰۰ هزار نفر مربوط به مسکن حمایتی هستند که ۵۹ هزار نفر از آنها تأیید نهایی شده و برای ۳۰ هزار نفر نیز افتتاح حساب انجام شده است.

جعفرزاده افزود: تاکنون ۲۱ هزار متقاضی در استان وجه لازم را پرداخت کرده‌اند که به همین میزان، پروژه تخصیص یافته است.

همچنین در حاشیه این نشست، محمد خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از فراهم شدن امکان واگذاری ۲ واحد مسکونی به خانواده‌های طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید خبر داد و افزود: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با پیگیری صورت‌گرفته از سوی استاندار و برگزاری جلسات کارشناسی در استان و به تبع آن در وزارتخانه راه و شهرسازی، امکان واگذاری ۲ واحد مسکونی به یک خانواده در شهرهای جدید با اخذ هزینه تمام‌شده واحدها و پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی با تنفس ۲ ساله طی ۸ سال به متقاضیان فراهم شده است.

وی به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه مسکن طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۵۶۰ قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت در سطح استان واگذار شده است که این تعداد تا پایان سال به ۱۱ هزار قطعه زمین خواهد رسید.