تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809186
شناسه : 3809186
تاریخ :
بیش از ۴ هزار گزارش تخلف و شکایت در سامانه ۱۳۶ استان مرکزی ثبت شد اقتصاد ایران: اراک- بازرس کل استان مرکزی گفت: ۴۱۹۲ مورد گزارش تخلف و شکایت از مهرماه سال گذشته تاکنون در سامانه ۱۳۶ این استان ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین افضلی بعد از چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است که به سه صورت موردی، برنامه‌ای و فوق العاده نظارت‌ها اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل بازرسی استان مرکزی در سال گذشته افزود: پارسال ۲۳ بازرسی برنامه‌ای از دستگاه‌های ابلاغی، ۱۳۵ بازرسی موردی و یک مورد بازرسی فوق العاده انجام شده است که خروجی آن ۲۱۲ مورد گزارش بوده و از این میزان ۱۳۶ مورد گزارشات، اصلاحی است.

وی افزود: همچنین امسال ۱۲۰ پرونده موردی تشکیل و ۳۳ بازرسی برنامه‌ای انجام شده است که به ترتیب با افزایش ۱۰۰ درصد و ۳۰ درصد نسبت به مشابه سال قبل همراه بوده است.

معرفی ۱۳۳ نفر به هیأت‌های تخلف استان مرکزی

بازرس کل استان مرکزی با اشاره به اینکه از گزارشات اصلاحی ۵۵۹ پیشنهاد به دستگاه‌های استان ابلاغ شده است، گفت: در این راستا ۱۵ گزارش کیفری ابلاغ و از این میزان ۳۴ نفر به دادگاه‌های عمومی و انقلاب ارجاع شدند همچنین ۶۱ مورد گزارشات تخلف اداری ارسال شده که در این راستا ۱۳۳ نفر به هیأت‌های تخلف معرفی شدند.

افضلی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۱ نامه هشداری به دستگاه‌های استان ابلاغ شده است، افزود: پارسال ۳۵۰۰ مورد گزارش به سامانه ۱۳۶ ارسال شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون ۴۱۹۲ مورد فساد و شکایت در سامانه ۱۳۶ ثبت شده که از این تعداد ۳۱۳۵ مورد گزارش فساد و ۱۰۵۷ مورد شکایت شخص از دستگاه‌های اجرایی بوده است.

رضایتمندی ۶۵ درصدی مردم استان مرکزی از عملکرد اداره کل بازرسی

بازرس کل استان مرکزی گفت: در مجموع ۶۵ درصد از مردم استان مرکزی رضایتمندی خود را از اداره کل بازرسی در سامانه اعلام کردند و بیشترین شکایت از دستگاه‌های اجرایی در این استان مربوط به دستگاه‌های بوده که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

بازرس کل استان مرکزی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اولویت دار این ارگان در سال جاری، ورود به اصلاح وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی اراک بود که سال‌ها با مشکلات بهداشتی، عدم قرنطینه، عدم نگهداری دام پس از کشتار، مشکل ورود افراد متفرقه به کشتارگاه مواجه بود که با پیگیری سازمان بازرسی امسال اعتباری به کشتارگاه مرکزی اختصاص یافت.

افضلی با اشاره به وصول مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه‌ها افزود: ۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها وصول شده و بیمارستان‌ها باید با بیمه‌های تکمیلی قراداد منعقد کنند که در این راستا برای ۳۵ هزار نفر بیمه تکمیلی ثبت شد.

گزارش ۸ هزار گاز گرفتگی در سه سال اخیر

وی جمع آوری سگ‌های ولگرد را یکی از معضلات در سطح کشور و استان مرکزی عنوان کرد و گفت: در این راستا در سه سال اخیر، ۸ هزار گازگرفتگی در استان مرکزی گزارش شده است.

بازرس کل استان مرکزی، سوانح ریلی استان مرکزی را از دیگر چالش‌های این استان اعلام کرد و گفت: بخشی از سوانح ریلی مربوط به خودکشی و بخشی دیگر آن ناشی از قصور است که تعداد آن بسیار کم است همچنین جانمایی ریل راه آهن در مناطق مسکونی است که در این راستا ایمن‌سازی ریل راه آهن در دستور کار قرار دارد و برخورد با افراد مقصر در سوانح ریلی با جدیت دنبال می‌شود.

افضلی ادامه داد: در استان مرکزی ۲۷۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که اکنون ۲۶۰۰ واحد صنعتی فعال است و در راستای شناسایی، حمایت و بازگشت به چرخه تولید از واحدهای تولیدی، تعامل و هم‌افزایی لازم با اداره صمت انجام شده است.

سهم عوامل آلاینده مشخص شود

بازرس کل استان مرکزی با اشاره به مشکل آلودگی هوای اراک گفت: این یک مشکل چندین ساله است اما متأسفانه سهم عوامل آلاینده مشخص نیست در این راستا مقرر است در قالب کمیته‌های علمی و تخصصی با همکاری دانشگاه این مهم بررسی شود.

افضلی گفت: تسریع در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن، شهرک خودرو، روشنایی معابر، تسهیل در اجرای فیبر نوری از سوی سه شرکت، مشکلات حوزه معادن از دیگر مباحث بود که در اداره کل بازرسی استان مرکزی مورد توجه ویژه است.