تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809159
شناسه : 3809159
تاریخ :
لزوم اتخاذ راهکارهای علمی جهت حل مشکلات اجتماعی اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان بر لزوم اتخاذ راهکارهای علمی جهت حل مشکلات اجتماعی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه فرهنگی سلامت، بانوان و خانواده خوزستان گفت: هدف از تهاجم فرهنگ غربی فروپاشی نهاد خانواده به عنوان مقدمه فروپاشی جامعه است لذا همه ما مسئولیت داریم فرهنگ دینی و ملی خود را تقویت کنیم.

وی افزود: طلاق، اعتیاد، بیکاری، انشقاق اجتماعی، افزایش جمعیت زندانیان، فرار از خانه و مهاجرت‌های غیرقانونی جز مهمترین آسیب‌های اجتماعی است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی راهکار علمی دارد و ارکان فرهنگی جامعه مانند آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمن‌ها و … در این زمینه نقش اساسی دارند.

حسینی محراب ادامه داد: روشنگری و تبیین برای توجیه نسل جدید مبتنی بر کارهای فرهنگی، دینی و قرآنی بر اساس راهکارهای کارشناسی شده جهت نفوذ به روح و ذهن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: شبکه سازی مردمی و آموزش هدفمند، منسجم و قوی می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: بانک‌ها نیز از طریق تسریع در پرداخت وام ازدواج و تسهیلات اشتغال نیز در زمینه پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: علاوه بر این اصناف، خیران در کنار مسئولان دولتی نیز می‌توانند در زمینه حل مسائل اجتماعی مشارکت فعال داشته باشند.