تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3809061
شناسه : 3809061
تاریخ :
مانع تراشی‌های غیرقانونی در بخش صنعت به ستاد تسهیل گزارش شود اقتصاد ایران: قم- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: افراد حقوقی و حقیقی بخش صنعت که مانع تراشی‌های غیر قانونی مانع فعالیت آنها می‌شود، گزارشات خود را به ستاد تسهیل انتقال دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر آقا علیخانی ظهر چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان قم اظهار کرد: مساله اقتصادی و تولید چند سالی است که همواره مورد تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و دولت‌ها نیز با تاسی از این امر بر تولیدات متمرکز شده‌اند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۳ هزار مصوبه در خصوص تولید داشته که بالغ بر ۹۰ درصد این مصوبات به منصه ظهور رسیده و اجرا شده است.

وی ابراز کرد: در عصر امروز جهان با رشد چشمگیر فناوری و تکنولوژی مواجه شده که بخش عظیم آن در بخش صنعت تأثیر گذار بوده است و ما نیز می‌توانیم با توسعه این فناوری‌ها حوزه صنعت کشور را دچار تحول کنیم.

آقا علیخانی عنوان کرد: کشور همواره باید با گسترش فناوری‌های روز دنیا این فاصله را به حداقل برساند و این امر نیازمند تعامل با کشورهای پیشرفته و به روز رسانی ادوات و تجهیزات صنعتی در داخل کشور است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: صنعت کشور گاهاً با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه می‌شود و بیشتر این هزینه‌ها به شکل اعتباری تأمین می‌شود ضمن اینکه شاهد حمایت‌هایی از سوی بانک مرکزی هستیم تا بخش صنعت و کارخانه‌ها منفعل نشود.

وی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همواره از تولیدکنندگان و کارخانه‌ها و واحدهای فعال صنعتی حمایت لازم را دارد و از هیچ تلاشی برای توسعه بخش صنعت کشور دریغ نمی‌کنیم.

آقا علیخانی اذعان کرد: افراد حقوقی و حقیقی که در پرونده‌های اداری و دیگر مسائل با دستگاه‌های دولتی درگیری دارند و یا مانع تراشی‌های غیر قانون مانع فعالیت آنها می‌شود، گزارشات خود را به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور انتقال دهند.