تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3808973
شناسه : 3808973
تاریخ :
دو اتفاق بد برای بازی ایران - ازبکستان/ سرمربی زیاد دوام نمی‌آورد اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال آسیا با اشاره به شرایط دو تیم ملی ایران و ازبکستان گفت: بازی متفاوتی را نسبت به دو تساوی گذشته خواهیم دید اما این دیدار با دو اتفاق بد همراه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان ساعت ۱۷:۳۰ فردا پنجشنبه در هفته سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم با ۶ امتیاز رتبه‌های اول و دوم گروه A را در اختیار دارند.

همین موضوع حساسیت بازی دو تیم را بیش از پیش کرده است تا شاگردان امیر قلعه نویی که در دو بازی قبلی خود مقابل ازبک‌ها تن به تساوی داده بودند حالا دنبال پیروزی مقابل تیمی باشند که سرکو کاتانچ را به دلیل بیماری روی نیمکت خود ندارد.

از سوی دیگر ملی پوشان فوتبال ایران که قرار بود پس از این بازی به کشور بازگشته تا میزبان قطر در شهر مقدس مشهد باشند با تصمیم عجیب AFC در کشور ثالث میزبان خواهند بود تا از امتیازات میزبانی محروم شوند.

«نرزاله سعداله اف» سردبیر سایت «چمپیونات» آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت این بازی برای هر دو تیم از شرایط اضطراری هر دو تیم در مقوله‌های مختلف صحبت کرد. او وضعیت ایران و ازبکستان را از لحاظ داشتن بازیکن کاملاً یکسان دانست تا پیش بینی متفاوتی از نتیجه این دیدار داشته باشد.

دو اتفاق بد برای یک بازی خوب

کارشناس فوتبال ازبکستان در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده قبل از بازی تیم ملی ایران و ازبکستان گفت: نبودن کاتانچ سرمربی تیم ملی ازبکستان ضربه جبران ناپذیری به تاکتیک پذیری آنها خواهد داد. شرایط او کمی خاص تر از قبل شده است. اینکه بخواهیم بدون سرمربی مقابل تیمی که کوه انگیزه و تجربه در آسیاست بازی کنیم کار را برای ما سخت می‌کند.

سعداله اف ادامه داد: سلب میزبانی از ایران برای دیدارهای خانگی هم نقطه ضعف روحی برای این تیم محسوب می‌شود. اتفاقی که هیچ کس در آن تصمیم گیرنده نبوده است. فکر می‌کنم شرایط اضطراری این دو تیم تأثیرگذاری خود را روی روح و تمرکز بازیکنان در بازی فردا خواهد گذاشت اما باز هم دلیل نمی‌شود بازی کسالت‌آور ببینیم.

وضعیت کاتانچ پیچیده است

سردبیر چمپیونات آسیا در خصوص عدم حضور سرکو کاتانچ تاکید کرد: او برای اولین بار نیست که دچار بیماری می‌شود. من فکر می‌کنم نبودن او روی نیمکت ازبکستان ادامه خواهد داشت. آن وقت است که قطعاً فدراسیون تصمیمات جدید خواهد گرفت.

دو اتفاق بد برای بازی ایران - ازبکستان/ سرمربی زیاد دوام نمی‌آورد

ازبکستان جام جهانی می‌خواهد

سعداله اف ضمن تمجید از وضعیت فعلی تیم ملی کشورش تصریح کرد: یکی از هدف‌های چند سال گذشته در فوتبال ازبکستان صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ بوده است. این روندی ست که انتظار داریم اتفاق بیفتد اما نباید هیچ مانعی را خودمان ایجاد کنیم که از کنترل خارج باشد. مطمئن هستم تکلیف کاتانچ هم بعد از این دو دیدار مشخص می‌شود و دیگر نگرانی بابت سرمربی نخواهیم داشت.

کارشناس فوتبال آسیا با اشاره به تحلیل تیم‌های حاضر در گروه A مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ افزود: رقیب جدی ایران و قطر هستند. با نهایت احترام به امارات، قرقیزستان و کره شمالی باید بگویم می‌توانیم با تلاشی بیشتر خیال خودمان را برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ راحت کنیم. نباید در طول بازی‌های این مرحله دچار فرسایش تاکتیکی به دلیل طولانی بودن دوره بازی‌ها شویم.

ارونوف گفت: «خوبم»

سعداله اف درباره مصدومیت اوستون ارونوف بازیکن پرسپولیس در آخرین بازی این تیم در لیگ برتر ایران و حضورش بدون کوچک‌ترین آسیب در تمرینات تیم ملی ازبکستان تاکید کرد: او در کنار یوسوپوف و ماشاریپوف جزو بهترین‌های تیم ملی ما هستند. ما می‌دانیم آنها در لیگ برتر ایران که پرفشار هم هست نقش‌های کلیدی دارند. من با ارونوف توانستیم صحبت کوتاهی داشته باشم. گفت مشکلی خاصی برای بازی کردن ندارد و با تمرین کافی می‌تواند زمان زیادی از بازی با ایران را در میدان باشد.

بازی قدرتی و متفاوتی خواهیم دید

کارشناس فوتبال آسیا درباره پیش بینی خود از دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان گفت: سه بار در طول یک سال کافی است تا تیم‌ها به اوج پختگی و شناخت از همدیگر برسند. ایران و ازبکستان اکنون در این شرایط هستند اما من فکر می‌کنم قدرت بالای بازیکنان از لحاظ فیزیکی و شرایطی که هر دو تیم به خاطر احتیاج در جدول و همچنین انگیزه دارند باعث می‌شود بازی کاملاً متفاوتی را نسبت به دو دیدار قبلی که مساوی شد، شاهد باشیم.

دو اتفاق بد برای بازی ایران - ازبکستان/ سرمربی زیاد دوام نمی‌آورد