تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808887
شناسه : 3808887
تاریخ :
هشت بنای تاریخی در کردستان آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است اقتصاد ایران: سنندج-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: هشت بنای تاریخی استان آماده واگذاری است و باید با حساسیت و برنامه‌ریزی درست و تعریف کاربری‌های مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی در کردستان اظهار کرد: در سنوات اخیر تمرکز زیادی روی اماکن توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان شکل گرفت.

وی افزود: در هیچ کارگروه استان اثری از رد شدن مجوزهای مرتبط با گردشگری، هتل، مسافرخانه و غیره دیده نشده است و در این راستا از موضوعات مرتبط با گردشگری حمایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید رویکرد و راهبردهای ما در مورد بناهای تاریخی و ابنیه‌های تاریخی تغییر کنند و هر کاربری را برای اماکن تاریخی باید تعریف کنیم تا به اقتضای زمان با این بافت‌ها برخورد و برای آنها تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری در استان داشت و این نگاه قطعاً در دولت چهاردهم استمرار خواهد داشت.

حبیبی اضافه کرد: انتظار داریم ۸ بنای تاریخی که آماده واگذاری است با حساسیت و برنامه‌ریزی درست و تعریف کاربری‌های مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.