تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3808865
شناسه : 3808865
تاریخ :
واکنش شدیداللحن دولت عراق به اهانت تل آویو به آیت الله سیستانی اقتصاد ایران: دولت عراق به شدت به گستاخی رژیم صهیونیستی به آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، پس از آنکه کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی تصویری از آیت الله العظمی سیستانی را در کنار سایر رهبران برجسته مقاومت به عنوان یکی از اهداف ترور رژیم صهیونیستی منتشر کرد، دولت عراق به این گستاخی تل آویو واکنش نشان داد.

باسم العوادی سخنگوی دولت عراق بیان کرد: پس از ورود رژیم صهیونیستی به کشتار جمعی و ارتکاب فجایع افتضاح علیه بشریت و قتل و تجاوز علنی به غزه و لبنان، رسانه‌های تحریک‌کننده و نژادپرست تلاش بیهوده می‌کنند تا به جایگاه مرجعیت عالیقدر دینی اهانت کنند. دولت عراق به شدت با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیت که مورد تقدیر و احترام همه ملت عراق و جهان عرب و اسلام و جامعه بین‌الملل است، مخالف است و نسبت به خطر این تلاش‌ها مبتنی بر پیش‌زمینه فکری نژادپرستانه و اصرار در اهانت به مقدسات ملت‌ها، که منجر به تشویق گسترش دامنه جنگ و تهدیدی حقیقی برای امنیت و صلح بین‌المللی می‌شود، هشدار می‌دهد.

سخنگوی دولت عراق گفت که رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت می‌کتد که تنها یک باند جنایتکار است که از ایجاد بحران‌ها ارتزاق و از تجاوز و جنگ تغذیه می‌کند و روز به روز بر انزوای آن افزوده می‌شود و مواضع مردمی و بین‌المللی در جهان در مخالفت با این رفتار، تنها تأکیدی بر این رویکرد خصمانه است.

سخنگوی دولت عراق از دبیرکل سازمان ملل و همه محافل بین‌المللی خواست هر اقدامی که اهانت به مسلمانان جهان و تلاش برای توهین به شخصیت‌های دارای تأثیر و احترام در سطح بین‌المللی است را محکوم کنند.

العوادی بیان کرد: دولت و ملت عراق تمام تلاش خود را برای توقف جنگ به کار بسته است، اما رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی‌اش، و شکست جامعه بین‌الملل، موجب بغرنج شدن اوضاع شده است. این رژیم امروز از طریق اهانت به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایات آشکارش است. ما این اقدام را به شدت رد می‌کنیم و آنرا تعدی خطرناکی می‌دانیم. موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسائل سرنوشت‌ساز تغییر نخواهد کرد.