تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3808820
شناسه : 3808820
تاریخ :
ضرورت مداخله فوری سازمان ملل برای توقف حملات در لبنان اقتصاد ایران: رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در لبنان و احتمال نسل‌کشی هشدار داده و خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف این حملات شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشتفان پریزنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار به منظور ابراز نگرانی از وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در لبنان و هماهنگی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه انجام شد.

در این دیدار کولیوند با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، به جنایات این رژیم از جمله هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی، کشتار غیرنظامیان، حمله به آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی و تعطیلی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در لبنان و احتمال نسل‌کشی هشدار داده و خواستار مداخله فوری سازمان ملل برای توقف این حملات شد.

کولیوند همچنین گزارشی از ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه توسط جمعیت هلال احمر ایران به لبنان ارائه کرد و با تأکید بر شرایط بحرانی این کشور، به نیاز مبرم مردم لبنان به دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام غذایی و زیستی اشاره و آمادگی جمعیت هلال احمر را برای ارسال محموله‌های بیشتر اعلام کرد و بر ضرورت مشارکت فعال و همکاری سازمان ملل در این زمینه تأکید داشت.

در ادامه، آقای اشتفان پریزنر از تلاش‌ها و کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران به مردم لبنان قدردانی کرد و با ابراز تأسف از شرایط ناگوار لبنان، به بی‌خانمان شدن بیش از ۶۰۰ هزار نفر در نتیجه این حملات اشاره کرد.

وی بر اهمیت ارسال سریع کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم لبنان تأکید داشت.

همچنین، وی از جان‌باختن ۲۳۰ نفر از همکاران سازمان ملل در غزه و ۲ نفر از نیروهای کمیساریای عالی پناهندگان در لبنان ابراز تأسف کرد و بر اهمیت حفظ امنیت امدادگران در این مناطق تأکید کرد.

در پایان، دو طرف به بررسی راهکارهایی برای تسهیل و تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان پرداختند.