تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808804
شناسه : 3808804
تاریخ :
پیش بینی توزیع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم در کازرون فارس اقتصاد ایران: کازرون-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از توزیع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم آبی و دیم خبر داد و گفت:در سال زراعی جاری انواع بذر گندم با قیمت دولتی توسط تعاون روستایی کازرون توزیع شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهمند آقایی صبح چهارشنبه در جلسه شورای جهاد کشاورزی کازرون گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم آبی ۱۰ هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم ۲۸ هزار هکتار در این شهرستان و نزدیک شدن به فصل کشت گندم، حدود هزار و ۱۰۰ تن بذر گندم دیم گواهی شده توسط ایستگاه بوجاری ضدعفونی شهرستان تهیه و توزیع می‌شود و مابقی بذر مورد نیاز از سایر شهرستانها و استان‌های دیگر تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: عملکرد بالا، مقاومت به بیماری سیاهک آشکار و پنهان، مقاومت به زنگ، مقاومت به تنش‌های محیطی نظیرخشکی و سرما و مقاومت به ورس از ویژگی‌های ارقام گواهی شده است.

آقایی با تاکید بر اینکه به کارگیری ارقام گواهی شده و استفاده صحیح از انواع ادوات کشت می‌تواند گامی مؤثر در افزایش کمی و کیفی محصول د اشته باشد، افزود: ارقام گندم موجود در این شهرستان تیرگان برات، آران، طلایی، سارنگ، مهرگان (ارقام آبی) و دهدشت، کریم، ساورز، قابوس، کبیروپایا (ارقام دیم) است.
مریم پورحسینی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در این جلسه گفت: به دلیل مستعد بودن شرایط آب و هوایی شهرستان و مشاهده زنگ زرد در سال گذشته در ارقام سیروان و چمران ۲، این ارقام حذف شدند و ارقام سارنگ، جلال و آران از سوی مرکز تحقیقات به عنوان ارقام جایگزین معرفی شدند.

وی افزود: کشاورزان می‌توانند به منظور دریافت حواله بذر گندم به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و کشاورزانی که از بذر خود مصرفی استفاده می‌کنند، بایستی نسبت به بوجاری و ضدعفونی بذور خود با سموم معرفی شده طبق دستورالعمل حفظ نباتات اقدام کنند.