تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808791
شناسه : 3808791
تاریخ :
نشست جریان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری نشست جریان در دانشگاه‌ها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ذوالفقارزاده روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای کمیته علمی و اجرایی نخستین جشنواره ملی جریان در تبریز، با تاکید بر اهمیت هویت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اساتید دانشگاه‌ها، افزود: امروز ارتقای اساتید بیشتر بر فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی متمرکز شده است و از ظرفیت‌های تربیتی و فرهنگی آن‌ها غافل مانده‌ایم که این رویه باید تغییر یابد.

به گفته وی برای گسترش و تعمیم ظرفیت‌های تربیتی و فرهنگی در دانشگاه‌ها شیوه‌نامه سرآمدی فرهنگی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا این خلاء جبران شود و اساتید فعال در حوزه‌های فرهنگی مورد تقدیر قرار گیرند.

ذوالفقارزاده با اشاره به برگزاری جشنواره «جریان» به عنوان نخستین جشنواره شناسایی، معرفی و به اشتراک‌گذاری تجارب موفق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این جشنواره ملی با هدف ارج نهادن به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی بر لزوم مستندسازی جهت تداوم انتقال تجربیات شرکت کنندگان این جشنواره تاکید کرد و ادامه داد: مستندسازی ایده و تجارب شرکت کنندگان باید به گونه‌ای تداوم یابد تا انتقال تجارب برای سایر فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها به خوبی انجام شود تا بستری برای ارائه ایده و تجارب اساتید، مدیران، یاوران و تمام فعالان سایر حوزه‌ها و حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها باشد.

ذوالفقارزاده اضافه کرد: در طول دوره برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های گفت وگو محور نیز برگزار می‌شود و تلاش بر این خواهد بود که فضای رویداد بستر مناسبی برای انتقال تجارب و ایده‌ها در راستای ارتقا و اثربخشی فعالیت فرهنگی دانشگاه‌های کشور فراهم شود.