تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3808785
شناسه : 3808785
تاریخ :
این استان‌ها منتظر رگبار پاییزی باشند اقتصاد ایران: با نفوذ یک سامانه بارشی به سواحل دریای خزر در روز شنبه (۲۱ مهر)، انتظار می‌رود بارش باران و کاهش دما در برخی از مناطق کشور آغاز شود. سازمان هواشناسی همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ را پیش‌بینی کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایسنا: با نفوذ یک سامانه بارشی به سواحل دریای خزر در روز شنبه (۲۱ مهر)، انتظار می‌رود بارش باران و کاهش دما در برخی از مناطق کشور آغاز شود. سازمان هواشناسی همچنین افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ را پیش‌بینی کرده است.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اظهار کرد: امروز (۱۸ مهر) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده، همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کشور ادامه داد: در روز پنج‌شنبه (۱۹ مهر) بارش‌های پراکنده در گیلان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی وجود خواهد داشت.

وی افزود: جمعه (۲۰ مهر) آسمان در غالب مناطق کشور صاف خواهد بود، اما با نفوذ سامانه بارشی در روز شنبه (۲۱ مهر)، بارش‌ها به تدریج در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. همچنین یکشنبه (۲۲ مهر) گستره بارش‌ها به مناطق بیشتری از جمله ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی گسترش می‌یابد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۹ مهر) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، با دماهای حداقل ۱۸ و حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز پس از آن (۲۰ مهر) نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، با دماهایی بین ۱۸ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد.

پ