تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3808742
شناسه : 3808742
تاریخ :
۲۱ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق احیا قرار دارد اقتصاد ایران: سنندج- معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: ۲۱ بنای تاریخی کردستان در اختیار صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، گلاله فرزامی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد میراث فرهنگی کردستان اظهار کرد: مقصد اصلی تمام گردشگران اماکن گردشگری است و باید به این اماکن توجه شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد میراث فرهنگی در دنیا حرف اول را می‌زند، افزود: از صندوق احیا گرچه گله مندیم اما باید به احیای میراث فرهنگی از طریق این صندوق توجه شود.

وی اذعان کرد: از توان فنی و ظرفیت صندوق احیا بایدبرای احیای اماکن تاریخی و فرهنگی کردستان استفاده شود و به صورت مشارکتی در زمینه بناهای تاریخی نیز فعالیت کنیم.

معاون میراث فرهنگی کردستان اذعان کرد: ۲۲ بنای استان در لیست هیأت وزیران بود که ۲۱ مورد در اختیار صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار گرفت و حمام خان و حمام عبدالخالق از جمله این بناها است.

فرزامی گفت: تعدادی از این بنا به دلیل خالی بودن سکنه وضع مناسبی ندارند و نیاز است در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا در احیا و مرمت شوند.

وی تصریح کرد: وام‌هایی برای ساخت بنا در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد اما باید خود سرمایه گذار نیز توان لازم را تا زمان تحویل وام داشته باشند.

وی اضافه کرد: هشت بنا آماده ورود به مزایده آتی برای واگذاری به سرمایه گذار است که از جمله آنها شامل خانه احمدی، کوره آجر پزی و خانه مصری است.